Producer wil Final Fantasy 16 ook op Xbox uitbrengen
Nieuws

Producer wil Final Fantasy 16 ook op Xbox uitbrengen

Beter laat dan nooit

Producer Naoki Yoshida zou Final Fantasy 16 ook graag op Xbox-consoles uitbrengen.

Dat zegt hij in een interview met Sports Illustrated. "We hebben natuurlijk de pc-versie van de game aangekondigd, dus als we naar een Xbox-versie kijken, dan willen we hem wel graag uitbrengen op Xbox. Maar als het gaat over details zoals wanneer de game uitkomt en dergelijke, zijn we niet in een positie om daar iets over te delen. Maar natuurlijk wil ik zeggen dat er niet nul hoop is, en we willen het zeker bereiken. Dus spelers moeten de hoop niet opgeven."

Final Fantasy 16 was aanvankelijk een PlayStation 5-exclusive, maar kwam vorige maand ook uit op pc. Een Xbox-versie zou passen bij het voornemen van uitgever Square Enix om hun grote games voortaan op meer platforms beschikbaar te maken. Die koerswijziging werd in mei bekendgemaakt. Op die manier "kunnen meer klanten van onze grote franchises en AAA-games genieten, waaronder al uitgekomen spellen".

Yoshida stipt daarnaast ook de mogelijkheden voor een remake van Final Fantasy 9 aan, waar al jaren geruchten over gaat. "Ik weet natuurlijk dat er verzoeken zijn om Final Fantasy 9 te maken, maar als je over FF9 nadenkt, dan is het een gigantische game. Als je aan die grootte denkt, vraag ik me af of het mogelijk is om dat als één game te remaken. Het is een lastige. Dat is een moeilijke vraag."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error