PlayStation 5 ontvangt een gepersonaliseerde 'Welcome Hub'
Nieuws

PlayStation 5 ontvangt een gepersonaliseerde 'Welcome Hub'

Bepaal zelf welke widgets worden getoond

Sony rolt de komende weken een zogeheten 'Welcome Hub' uit voor PlayStation 5.

Dat heeft het bedrijf via Playstation Blog aangekondigd. De Welcome Hub bestaat uit een tab op het thuisscherm, vergelijkbaar met individuele games en apps, waarin spelers zelf kunnen bepalen welke widgets worden afgebeeld. Het is daarmee een nieuwe versie van de Explore-tab die voorheen alleen in de Verenigde Staten beschikbaar was.

Onder de widgets die hier toegevoegd kunnen worden, vallen bijvoorbeeld informatie over de opslag van de console, vrienden die online zijn, het batterijniveau van de controller, vrijgespeelde Trophy's en meer. Deze widgets kunnen ook van formaat wisselen. Daarbij kan de achtergrond van de Welcome Hub aangepast worden - bijvoorbeeld met animaties of zelfgemaakte screenshots.

De Welcome Hub is vanaf vandaag beschikbaar in de Verenigde Staten en wordt in de loop van de komende weken uitgerold in Europa en de rest van de wereld.

Ook nieuw is Party Share, waardoor spelers via social media of plekken als Whatsapp een QR-code met link naar een voicechat-party kunnen delen. Op die manier hoeft men geen vrienden te zijn met mensen om ze toch uit te nodigen voor voicechat. Ook Party Share wordt geleidelijk wereldwijd uitgerold.

Verder krijgen PlayStation 5-eigenaren wereldwijd via de update vandaag toegang tot bepaalde opties die voorheen alleen in bètavorm beschikbaar waren. Denk aan adaptive charging voor controllers voor de PS5 Slim en pas aangekondigde PS5 Pro (waarmee men kan bepalen hoelang een controller die oplaadt daadwerkelijk stroom ontvangt), gepersonaliseerde 3D-audioprofielen en de mogelijkheid om per gebruiker remote play-settings aan te passen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!