PlayStation 5 ontvangt een gepersonaliseerde 'Welcome Hub'
Nieuws

PlayStation 5 ontvangt een gepersonaliseerde 'Welcome Hub'

Bepaal zelf welke widgets worden getoond

Sony rolt de komende weken een zogeheten 'Welcome Hub' uit voor PlayStation 5.

Dat heeft het bedrijf via Playstation Blog aangekondigd. De Welcome Hub bestaat uit een tab op het thuisscherm, vergelijkbaar met individuele games en apps, waarin spelers zelf kunnen bepalen welke widgets worden afgebeeld. Het is daarmee een nieuwe versie van de Explore-tab die voorheen alleen in de Verenigde Staten beschikbaar was.

Onder de widgets die hier toegevoegd kunnen worden, vallen bijvoorbeeld informatie over de opslag van de console, vrienden die online zijn, het batterijniveau van de controller, vrijgespeelde Trophy's en meer. Deze widgets kunnen ook van formaat wisselen. Daarbij kan de achtergrond van de Welcome Hub aangepast worden - bijvoorbeeld met animaties of zelfgemaakte screenshots.

De Welcome Hub is vanaf vandaag beschikbaar in de Verenigde Staten en wordt in de loop van de komende weken uitgerold in Europa en de rest van de wereld.

Ook nieuw is Party Share, waardoor spelers via social media of plekken als Whatsapp een QR-code met link naar een voicechat-party kunnen delen. Op die manier hoeft men geen vrienden te zijn met mensen om ze toch uit te nodigen voor voicechat. Ook Party Share wordt geleidelijk wereldwijd uitgerold.

Verder krijgen PlayStation 5-eigenaren wereldwijd via de update vandaag toegang tot bepaalde opties die voorheen alleen in bètavorm beschikbaar waren. Denk aan adaptive charging voor controllers voor de PS5 Slim en pas aangekondigde PS5 Pro (waarmee men kan bepalen hoelang een controller die oplaadt daadwerkelijk stroom ontvangt), gepersonaliseerde 3D-audioprofielen en de mogelijkheid om per gebruiker remote play-settings aan te passen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error