Oorspronkelijke Jet Set Radio-makers werken mee aan nieuwe game
Nieuws

Oorspronkelijke Jet Set Radio-makers werken mee aan nieuwe game

Er komen ook nieuwe games in de Crazy Taxi-, Streets of Rage-, Shinobi- en Golden Axe-franchises

Een onbekend aantal mensen die aan de oorspronkelijke Jet Set Radio heeft gewerkt, helpt ook mee aan het aankomende nieuwe deel dat vorige week werd aangekondigd.

Sega onthulde afgelopen week tijdens The Game Awards dat het aan nieuwe games in de Crazy Taxi-, Jet Set Radio-, Streets of Rage-, Shinobi- en Golden Axe-franchises werkt. Hoewel veel details er nog niet zijn, zijn er in onderstaande trailer al enkele beelden van de spellen te zien.

In een interview met Washington Post meldt Sega Amerika's Shuji Utsumi dat "het concept van Jet Set Radio geavanceerd is. De oorspronkelijke makers zijn weer betrokken en dit is het moment. In deze tijd kunnen mensen allerlei soorten concepten appreciëren."

Utsumi meldde tijdens de aankondiging van de vijf nieuwe games afgelopen week al het volgende: "De laatste jaren heeft Sonic the Hedgehog nieuwe paden voor Sega gebaand, en is de franchise nieuw leven ingeblazen en hebben we een nieuw publiek gebruikt - vroeger konden we hier alleen maar van dromen. De aankondiging van vandaag is nog maar het begin van ons initiatief. Onze ambitie is bovenal om geweldige games met memorabele personages en werelden te creëren. We hopen dat fans van alle leeftijd uitkijken naar onze toekomst terwijl we deze games de komende jaren uitbrengen."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!