Naughty Dog 'zal niet voor altijd bekendstaan als de The Last of Us-studio'
Nieuws

Naughty Dog 'zal niet voor altijd bekendstaan als de The Last of Us-studio'

Er zijn meerdere singleplayergames in ontwikkeling bij de studio

Neil Druckmann van Naughty Dog laat weten dat de studio niet altijd bekend zal staan als "de The Last of Us-studio".

Dat meldt hij in een interview met de Los Angeles Times. "Ik beloof je, we zullen niet voor altijd bekendstaan als de The Last of Us-studio." Daarmee lijkt hij te suggereren dat minstens één van de games waar de studio aan werkt niet gerelateerd is aan The Last of Us - er gaan immers al geruime tijd geruchten dat de volgende game van de ontwikkelaar een compleet nieuwe IP is.

Hij meldde ook nogmaals dat er "meerdere singleplayerprojecten" in ontwikkeling zijn - dat gaf hij eind vorig jaar ook al aan - al geeft hij niet prijs om wat voor spellen het gaat. Het is natuurlijk een mogelijkheid - hoewel niet bevestigd - dat een van die games een nieuw The Last of Us-deel is. In een documentaire over de ontwikkeling van The Last of Us: Part 2 die eerder dit jaar verscheen gaf Druckmann al aan een concept te hebben voor een nieuwe The Last of Us-game.

Ondanks dat er meerdere games in ontwikkeling zijn bij Naughty Dog, claimt Druckmann dat het doel van de studio hetzelfde blijft. "We creëren ervaringen die doordrenkt zijn met verhaal en personages, met name relaties. De verhalen hebben een filosofische kern waar alles omheen draait."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error