'Meningen over Bungie's nieuwe Marathon-game zijn niet geweldig'
Gamer.nl
Nieuws

'Meningen over Bungie's nieuwe Marathon-game zijn niet geweldig'

De game zou in ontwikkeling blijven omdat er al zoveel tijd en geld in zit

Het sentiment rondom de nieuwe Marathon waar Bungie aan werkt zou "niet geweldig" zijn.

Dat claimde gerenommeerd journalist Jason Schreier tijdens de Friends Per Second-podcast. Hij werd gevraagd hoe Marathon er voor stond. "Niet geweldig, zover ik gehoord heb", zo antwoordde hij.

Schreier: "Er is een reden dat de game voor dit jaar gepland stond en een heel jaar werd uitgesteld. De mensen waar ik mee heb gepraat zijn een beetje pessimistisch over de mogelijkheid dat die deadline gehaald wordt. Maar we zullen zien. Ik weet niet precies wanneer de game uit moet komen, ergens in 2025, ik weet het niet zeker."

Hij concludeerde: "Ja, het sentiment rondom de game is, van wat ik er over gehoord heb een paar maanden geleden, niet geweldig." Schreier vergeleek de game zelfs met Suicide Squad: Kill the Justice League, waarvan de ontwikkeling in 2017 begon toen het liveservicegenre populair was, en dat de ontwikkeling maar door bleef gaan omdat er al zoveel tijd en geld in was gestoken. "Ik ben bang dat er met Marathon hetzelfde gebeurt. De ontwikkeling begon toen extraction shooters erg populair waren, en ik weet niet of dat nog het geval is. En nu hebben ze er zoveel geld in gestopt, en is het project het verst gevorderd van alle concepten, en ik weet niet zeker of het echt succesvol kan worden."

Onlangs werd aangekondigd dat er 220 werknemers (oftewel 17 procent) van Destiny-ontwikkelaar Bungie worden ontslagen. Daarbovenop worden 155 Bungie-werknemers intern bij PlayStation aan de slag gezet en zullen 75 werknemers een nieuwe studio binnen PlayStation Studios vormen om daar verder te werken aan een nog niet onthulde sciencefictiongame. Bungie blijft werken aan de Destiny-franchise en Marathon.

Vorig jaar werd aangekondigd dat Bungie aan een nieuwe Marathon-game werkt. In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. De nieuwe sci-fi PVP extraction-shooter laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Het spel is in ontwikkeling voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!