Update: Internetconnectie nodig om Assassin's Creed Shadows te installeren
Nieuws

Update: Internetconnectie nodig om Assassin's Creed Shadows te installeren

De game komt op 15 november uit

Ubisoft heeft inmiddels bevestigd dat mensen een internetconnectie nodig hebben om Assassin's Creed Shadows te installeren.

Het bedrijf benadrukt via een tweet dat dit alleen voor de installatie geldt - het spel zelf kan geheel offline gespeeld worden.

View post on X

Oorspronkelijk bericht:

Het lijkt er op dat mensen die een fysiek exemplaar van Assassin's Creed Shadows aanschaffen, bij het installeren verplicht hun systeem aan het internet verbonden moeten hebben.

Op de boxart van de gisteren onthulde game valt te lezen: "Internet benodigd om de game te installeren", zo meldt onder andere VGC. Daarmee lijkt het zo goed als bevestigd dat dit inderdaad het geval is.

Er zijn wel meer games die vereisen dat mensen een internetconnectie hebben tijdens het installeren, waaronder een aantal spellen van Ubisoft. Het bedrijf eiste dit ook al bij Avatar: Frontiers of Pandora. Daar was het nodig om een verplichte 'day one'-patch te downloaden.

Hoewel de meeste mensen die Assassin's Creed Shadows zullen aanschaffen waarschijnlijk wel een internetverbinding hebben, vallen dergelijke verplichtingen niet bij iedereen in de goede aarde. Zo zijn sommigen bang dat de servers voor de game in de verre toekomst offline gehaald worden, wat de game in feite oninstalleerbaar zou maken. Daarbij heeft Ubisoft al aangetoond het niet erg te vinden om betaalde games onspeelbaar te maken: de servers van The Crew gingen eerder dit jaar offline, waardoor het spel niet meer gespeeld kan worden.

Gisteren werd zoals gezegd de eerste cinematische trailer van Assassin's Creed Shadows onthuld. De game draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en elk personage heeft een eigen progressiesysteem.

In Assassin's Creed Shadows doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna. Voor zover bekend wordt het spel daarbij onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een soort hub voor de reeks van waaruit nieuwe ervaringen en games beschikbaar komen. Daar is echter nog weinig over bekend. Het is waarschijnlijk dat Ubisoft op 10 juni meer van de game laat zien tijdens de Ubisoft Forward-presentatie. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!