Horizon- en Helldivers-films bevestigd, Ghost of Tsushima-anime op komst
Nieuws

Horizon- en Helldivers-films bevestigd, Ghost of Tsushima-anime op komst

Meerdere PlayStation-franchises naar het witte doek

Er worden films gebaseerd op Horizon en Helldivers en een anime gebaseerd op Ghost of Tsushima ontwikkeld.

Dat heeft Sony vandaag aangekondigd tijdens de CES-presentatie van het bedrijf. Aldus Asad Qizilbash van PlayStation Productions: "Ik kan met veel enthousiasme aankondigen dat we met Sony Pictures werken aan een filmadaptie van onze enorm populaire PlayStation-game Helldivers 2."

Later ging hij dieper in op de populariteit van de Horizon-franchise, en liet hij weten dat Columbia Pictures en PlayStation Productions "zich in een vroeg stadium bevinden van de filmadaptie van Horizon: Zero Dawn. Stel je voor: Aloy's geliefde origineverhaal gesitueerd in een levendige, toekomstige wereld vol met gigantische machines, voor het eerst op het grote scherm." In het verleden stond er een Netflix-serie gebaseerd op Horizon gepland, maar dat project werd naar verluidt geannuleerd.

Tot slot werd gemeld dat er een animeserie gebaseerd op Ghost of Tsushima wordt ontwikkeld. Het gaat om een coproductie van Aniplex en Crunchyroll, met Takanobu Mizuno (Star Wars: Visions-aflevering 'The Duel') die regisseert en Gen Urobuchi die schrijft. De serie moet in 2027 verschijnen. Zoals eerder bekend werd gemaakt, wordt er ook een film gemaakt gebaseerd op Ghost of Tsushima.

Sony en HBO brachten vandaag ook een nieuwe trailer van het tweede The Last of Us-seizoen uit. Uit die trailer blijkt dat het tweede seizoen in de loop van april dit jaar zal verschijnen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hoofd van Halo Infinite-design pauzeert ontwikkeling van nieuwe game
Nieuws

Hoofd van Halo Infinite-design pauzeert ontwikkeling van nieuwe game

In 2022 werd samen met NetEase Games de studio Jar of Sparks opgericht

Jar of Sparks, de nieuwe studio opgericht door voormalige hoofd van Halo Infinite-design Jerry Hook, heeft de ontwikkeling van diens debuutgame gepauzeerd.

In 2022 werd aangekondigd dat Hook, die sinds 2003 al bij Microsoft werkte en meehielp aan de ontwikkeling van Xbox Live, waarna hij overging op de Halo-franchise, samen met NetEase Games de studio Jar of Sparks had opgericht.

Hoewel het nog niet bekend is aan wat voor game Jar of Sparks werkt - al werd er bij oprichting gepraat over "nieuwe franchises" en "verhaalgedreven actiegames" - blijkt nu dus dat de ontwikkeling is gepauzeerd. Dit zodat men "een nieuwe uitgeverspartner die onze creatieve visie tot leven kan brengen" kan vinden. Werknemers krijgen de vrijheid om elders aan de slag te gaan.

Ook werkzaam bij Jar of Sparks is overigens creative director Paul Crocker, die assistent creative director was bij de ontwikkeling van Halo Infinite en hoofd narratief was van de Batman: Arkham-games. Ook Greg Stone, die voorheen werkte aan Doom (2016) en Halo Infinite, werkt bij de studio. Tot slot werkt ook Steve Dyck als gameplayregisseur bij het bedrijf. Eerder werkte hij aan Halo Infinite en de SSX- en NBA Street-franchises. Het is niet bekend of al deze personen bij Jar of Sparks zullen blijven, of elders aan de slag gaan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony toont technologisch concept dat mensen in de The Last of Us-wereld plaatst
Nieuws

Sony toont technologisch concept dat mensen in de The Last of Us-wereld plaatst

Inclusief echte wapens die men vast kan houden

Sony toont op de Consumer Electronics Show in Las Vegas deze week een concept dat spelers in een ruimte omsingeld met LED-panelen plaatst, waardoor het lijkt alsof men echt in spelwerelden - zoals die van The Last of Us- aanwezig is.

Sony noemt dit het 'Future Immersive Entertainment Concept'. Zoals gezegd plaatst het mensen in een ruimte vol met LED-panelen, terwijl men gebombardeerd wordt met beelden, geluiden, haptische feedback en zelfs geuren. Op die manier wordt een levensechte ervaring gecreëerd. Mensen kunnen zelfs echte wapens en items vasthouden om interactie te hebben met de virtuele wereld om hun heen.

In feite is dit concept een combinatie tussen gamen en virtual reality, maar dan zonder headset. Logischerwijs is het op dit moment niet mogelijk om dit concept daadwerkelijk om te zetten naar een product die consumenten in hun huis kunnen gebruiken - niemand heeft immers een kamer vol met panelen en andere benodigdheden in huis. Dat neemt niet weg dat het een interessante blik is op een mogelijke toekomst voor het medium. Een officiële video van de ervaring kan hieronder worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!