Hoofd van technologie weg bij Naughty Dog
Nieuws

Hoofd van technologie weg bij Naughty Dog

Christian Gyrling was sinds 2006 werkzaam bij de studio

Christian Gyrling, die de functie 'hoofd van technologie' bekleedde bij Naughty Dog, is vertrokken bij de studio.

Dat kondigde de ontwikkelaar afgelopen week aan via social media. "We zijn dankbaar voor zijn vele bijdragen aan de studio, onze games en zijn collega's. We gaan Christian enorm missen en wensen hem veel succes in de toekomst."

Gyrling ging in 2006 aan de slag bij Naughty Dog, waar hij voornamelijk programmeerde tot hij in 2020 de vicepresident van de studio werd. Afgelopen juli wisselde hij van rol en werd hij hoofd van technologie. Sinds hij bij de studio aan de slag ging heeft hij aan min of meer elke Naughty Dog-game gewerkt, waaronder de The Last of Us- en Uncharted-franchises.

Travis McIntosh neemt de rol van Gyrling over. McIntosh werkt al negentien jaar bij Naughty Dog en was voorheen de programming director.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat co-president Evan Wells dit jaar bij Naughty Dog vertrekt, waarna Neil Druckmann het complete leiderschap op zich neemt. Er gingen afgelopen maand ook geruchten over ontslagen bij de studio, mogelijk gerelateerd aan de ontwikkeling van de The Last of Us-multiplayergame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error