Grand Theft Auto 6-projectnaam is waarschijnlijk 'Fireball'
Nieuws

Grand Theft Auto 6-projectnaam is waarschijnlijk 'Fireball'

Gevonden op de cv van acteur Reggie Talley

De interne projectnaam van Grand Theft Auto 6 is waarschijnlijk 'Fireball', zo blijkt uit de cv van een acteur.

Acteur Reggie Talley, bekend van series als The Marvelous Mrs. Maisel en Powerbook 3: Raising Kanan, heeft op zijn cv een Rockstar-game staan die voor nu de naam 'Fireball' draagt - al moet de echte naam nog worden onthuld. Er wordt gespeculeerd dat het om een projectnaam voor Grand Theft Auto 6 gaat.

Er gaan al geruime tijd geruchten over de mogelijkheid dat Grand Theft Auto 6 zich in Vice City en omstreken afspeelt - geruchten die inmiddels zo goed als bevestigd lijken te zijn door uitgelekte beelden van een vroege versie van de game - en het is waarschijnlijk dat de naam 'Fireball' gebaseerd is op het logo van het echt bestaande Miami Heat-basketbalteam, waarin een bal met vlammen door een basketbalring gaat.

Het is daarnaast niet voor het eerst dat de projectnaam opduikt. Actrice Natonia Monet had eerder al een personage genaamd Tamara op haar cv staan voor een game genaamd Fireball. Ze haalde dit een dag nadat het ontdekt werd weer van haar cv af.

Hoe dan ook is het duidelijk dat Rockstar al geruime tijd aan Grand Theft Auto 6 werkt. De vorig jaar uitgelekte beelden leken niet alleen te bevestigen dat de game zich in de GTA-versie van Miami en omstreken afspeelt, maar ook dat het spel zowel een mannelijk als vrouwelijk hoofdpersonage bevat.

Een releasedatum voor GTA 6 is nog niet bekend, maar Take-Two Interactive liet afgelopen mei nog weten dat het in het volgende boekjaar meerdere "baanbrekende games" uitbrengt en daar veel omzet mee gaat genereren - waardoor er gespeculeerd wordt dat Grand Theft Auto 6 een van die games is. In het boekjaar 2025 - dat loopt van april 2024 tot en met maart 2025 - is de uitgever en eigenaar van GTA-ontwikkelaar Rockstar van plan "meerdere baanbrekende games" uit te brengen. Dat moet naar schatting een omzet van 8 miljard dollar opleveren, een significante stijging in vergelijking met de 5,3 miljard dollar die het afgelopen fiscale jaar werd gedraaid.

Over stemacteurs en Rockstar gesproken: eerder vandaag bleek uit de cv van acteur Michael Ursu dat de ontwikkelaar aan een mysterieuze virtualrealitygame werkt. Daaruit bleek ook dat Ursu een rol heeft in een nieuwe Borderlands-game.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!