Geprezen co-op-game It Takes Two is twintig miljoen keer verkocht
Nieuws

Geprezen co-op-game It Takes Two is twintig miljoen keer verkocht

Een groot succes voor de in 2021 verschenen game

It Takes Two is inmiddels meer dan twintig miljoen keer verkocht.

Dat heeft ontwikkelaar Hazelight Studios aangekondigd. Afgelopen maart werd nog aangekondigd dat het spel zestien miljoen keer was verkocht, dus daar zijn in de afgelopen zeven maanden vier miljoen exemplaren bij gekomen. Het verkochte aantal is extra indrukwekkend omdat het spel met twee mensen doorlopen moet worden, en daar is maar één exemplaar van de game voor nodig.

It Takes Two verscheen in 2021 op consoles en pc, en een jaar later op Nintendo Switch, en draait om Cody en May, die na een flinke ruzie worden omgetoverd tot poppen en in een fantasiewereld terechtkomen. Het spel won in het releasejaar diverse prijzen, waaronder de award voor de game van het jaar tijdens The Game Awards.

Het bedrijf achter de Sonic the Hedgehog-films werkt overigens samen met Hazelight aan een verfilming van It Takes Two, al is daar verder nog niets over bekend. Hazelight werkt ook al een tijdje aan een nieuwe game, maar die is nog niet onthuld.

It Takes Two scoorde een 9 op Gamer.nl: "It Takes Two is een unieke combinatie van een romcom en een co-op-game. De platformer voelt fris en vernieuwend aan door de fantasierijke omgevingen en verrassende spelmechanieken. Het is werkelijk een genot om samen puzzels op te lossen en minigames te spelen."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!