Geen plannen om Final Fantasy 14 free-to-play te maken
Gamer.nl
Nieuws

Geen plannen om Final Fantasy 14 free-to-play te maken

De verdiensten zijn nodig om uitbreidingen te kunnen blijven maken

Square Enix is niet van plan om de mmo Final Fantasy 14 free-to-play te maken.

Dat heeft regisseur Naoki Yoshida gemeld aan Eurogamer. Hij meldt wel dat het mogelijk is dat de gratis trialversie wordt uitgebreid. Met die gratis trial kan met tot level 70 spelen en zijn de uitbreidingen Stormblood en Heavensward ook inbegrepen.

"Maar we hebben geen plannen om de game zelf free-to-play te maken", aldus Yoshida. "Er gaat enorm veel tijd en geld zitten in de uitbreidingen, dus de omzet die gedraaid wordt dankzij de verkoop van uitbreidingen is nog altijd erg belangrijk om uitbreidingen van dit niveau te kunnen blijven maken."

De mmorpg Final Fantasy 14 is al sinds 2013 beschikbaar op PlayStation-consoles en pc maar komt in de lente van 2024 ook naar Xbox Series X en S, zo werd onlangs aangekondigd. Geboekte progressie in andere versies kan worden meegenomen en de game bevat cross-play. De game ondersteunt op Series X een 4k-resolutie. In de loop van dit jaar verschijnt er een open bèta van de game op Xbox Series.

Onlangs werd ook de vijfde grote uitbreiding van Final Fantasy 14 aangekondigd, genaamd Dawntrail. De dlc is het begin van een nieuw verhaal binnen de mmo en speelt zich af op het nieuwe continent Tural. De mmo wordt met Dawntrail ook grafisch op de schop genomen, wat er voor zorgt dat de minimale systeemeisen van de pc-versie omhooggaan naar Intel Core i7-6700 en een Nvidia GeForce GTX 970 of AMD Radeon RX 480. De uitbreiding moet in de zomer van 2024 uitkomen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!