Gebied in Elden Ring-dlc is groter dan Limgrave, bevat meer dan tien bazen
FromSoftware praat ook over de mogelijkheden voor een Boodborne-remake
FromSoftware-baas Hidetaka Miyazaki heeft meer details gegeven over de aankomende Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree.
Gisteren onthulde het bedrijf dat het vorig jaar aangekondigde Shadow of the Erdtree op 21 juni verschijnt. De uitbreiding gaat 40 euro kosten en speelt zich af in het nieuwe gebied Land of Shadow.
In een interview met Eurogamer geeft Miyazaki meer details over de uitbreiding. Zo kunnen spelers een nieuw gebied verwachten dat groter is dan Limgrave. Volgens de ontwikkelaar voelt het nieuwe gebied meer als een levende wereld aan, met interessante plekken om te verkennen tussen de kerkers door. Ook kunnen spelers zich klaarmaken voor meer dan tien nieuwe baasgevechten.
Miyazaki legt ook uit wat George R.R. Martins rol binnen de ontwikkeling van Shadow of the Erdtree was. Martin bedacht de setting en het verhaal van de game, en elementen die niet zijn gebruikt in het hoofdspel, zijn voor de uitbreiding bewaard. "Het is geen compleet nieuwe mythos die hij specifiek voor Shadow of the Erdtree heeft geschreven, hij heeft niets nieuws gemaakt wat het design van de dlc bepaalde. Het is simpelweg onderdeel van het oorspronkelijke verhaal dat we via een uitbreiding willen vertellen."
In het interview wordt Miyazaki ook gevraagd naar de mogelijkheden voor een remake of heruitgave van PS4-game Bloodborne. Fans vragen hier immers al geruime tijd naar. Hij kan geen direct antwoord geven, maar meldt wel het volgende: "We houden net zoveel van de game als onze fans. Het maakt mij erg blij om te zien dat nog zoveel mensen er gepassioneerd over zijn."
Hij vervolgt: "Nieuwe hardware maakt zeker onderdeel uit van wat dit soort remakes hun waarde geeft. Dingen die je niet tijdens de vorige generatie kon doen, manieren om bepaalde elementen uit te drukken - nieuwe hardware maakt het soms mogelijk. Maar moderne hardware geeft spelers ook de mogelijkheid om alle games te waarderen. Als een gamer denk ik dat toegankelijkheid ook belangrijk is. Dat kan een belangrijke keuze zijn om een oude game naar een nieuw platform te brengen." Hij verontschuldigt zich over het feit dat hij geen duidelijker antwoord kan geven.
Tot slot heeft Bandai Namco laten weten dat Elden Ring wereldwijd meer dan 23 miljoen keer is verkocht.