Final Fantasy-games in totaal meer dan 180 miljoen keer verscheept
Nieuws

Final Fantasy-games in totaal meer dan 180 miljoen keer verscheept

Eerste deel in de reeks verscheen in 1987 in Japan

Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 180 miljoen games binnen de Final Fantasy-reeks verscheept.

Dat heeft Square Enix aangekondigd (via Noisy Pixel). Het bedrijf maakte dit bekend tijdens de aankondiging van Japanse concerten rondom de muziek uit de reeks. Het gaat om exemplaren die aan winkels zijn geleverd en direct via digitale winkels zijn gedownload.

De eerste game in de reeks verscheen oorspronkelijk in 1987 in Japan. Sindsdien is de franchise uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Onlangs kwam Final Fantasy 16, het nieuwste deel in de serie, uit op PlayStation 5, en Square Enix werkt ondertussen ook aan Final Fantasy 7 Rebirth, het tweede deel in de trilogie die als remake van Final Fantasy 7 dient.

Van Final Fantasy 16 zijn inmiddels meer dan drie miljoen exemplaren verscheept. Erik Nusselder gaf een 9 aan de game in de Gamer.nl-recensie: "Final Fantasy 16 is een gedurfd en ambitieus actie-avontuur vol memorabele momenten, aangrijpende wendingen en een nieuw, flitsend vechtsysteem dat uitstekend uitpakt. Het was misschien nog beter geweest als de game helemaal afscheid had genomen van zijn rpg-roots, maar de liefde voor Final Fantasy en epische verhaalvertellingen is tijdens elke minuut voelbaar."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error