Final Fantasy 16-producent zou liever één console op de markt zien
Nieuws

Final Fantasy 16-producent zou liever één console op de markt zien

'Het zou beter zijn voor zowel ontwikkelaars als spelers'

Naoki Yoshida, de producent van het onlangs verschenen Final Fantasy 16, zou liever een wereld zien waarin er maar één gameconsole beschikbaar is op de markt.

Dat meldt hij in een interview met een Taiwanees YouTube-kanaal, vertaald door IGN. "Gameplatforms... ik kan het eigenlijk beter niet zeggen, maar ik zou willen dat er maar één beschikbaar was. Het zou beter zijn voor zowel ontwikkelaars als spelers."

Hoewel Yoshida niet verder de diepte ingaat over deze opmerking, is het niet moeilijk om te begrijpen waarom hij denkt dat het beter is voor ontwikkelaars. Studio's hoeven dan immers maar één platformversie van een game te ontwikkelen. Of één enkele console ook beter is voor de consument, valt echter te bezien: men zou kunnen opperen dat concurrentie juist voor meer keuze en kwaliteit zorgt.

Hoe dan ook is Final Fantasy 16 alleen op PlayStation 5 uitgekomen. Final Fantasy 14, de mmo die Yoshida heeft geregisseerd, is wel beschikbaar op zowel PlayStation-consoles als pc, en komt volgend jaar ook naar Xbox.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen
Nieuws

Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen

Veel fysieke games die in de VS worden verkocht, worden in Mexico geproduceerd

Het importtarief dat de Verenigde Staten op in Mexico gemaakte producten gaat leggen, kan er voor zorgen dat de prijs van games gaat stijgen - uiteindelijk mogelijk zelfs globaal.

De huidige Amerikaanse president Donald Trump heeft aangegeven vanaf februari een handelstarief van 25 procent op producten uit Canada en Mexico te leggen die in de VS verkocht worden. Dat zou kunnen betekenen dat deze producten qua prijs gaan stijgen in dat land, om er voor te zorgen dat bedrijven deze tarieven kunnen betalen zonder in te leveren op hun verdiensten.

Mat Piscatella, de over het algemeen goed geïnformeerde executive director van gamemarketonderzoeksinstelling Circana (NPD), claimt dat deze importtarieven een negatief effect op gameprijzen kunnen hebben. Veel fysieke games die in de Verenigde Staten worden verkocht, worden namelijk in Mexico samengesteld.

Dit zou dus als effect kunnen hebben dat gameprijzen omhoog gaan - zowel voor fysieke als digitale games, aangezien gamebedrijven de prijzen van digitale games mogelijk gelijk zullen willen houden met fysieke games. Om de situatie overal gelijk te houden, is het mogelijk dat uitgevers de prijzen wereldwijd verhogen. De importtarieven kunnen er volgens Piscatella ook voor zorgen dat er minder games fysiek zullen uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gamefilm Sonic the Hedgehog 4 gaat op 19 maart 2027 in première
Nieuws

Gamefilm Sonic the Hedgehog 4 gaat op 19 maart 2027 in première

Het derde deel verscheen afgelopen december

De vierde Sonic the Hedgehog-film draait vanaf 19 maart 2027 in de bioscoop.

Dat heeft Paramount aangekondigd (via Variety). Afgelopen december werd al bevestigd dat er een vierde deel in de filmfranchise uit zou komen. Over de inhoud is nog niets bekend.

Sonic the Hedgehog 3 verscheen afgelopen december in de bioscoop. De Sonic-films combineren met de computer geanimeerde beelden met live-action acteerwerk. In de derde film spreekt Keanu Reeves de stem van Shadow the Hedgehog in. Ook Jim Carrey is weer van de partij, ditmaal in een dubbelrol. Onlangs gaf de acteur aan dat hij een rol in een eventuele vierde film wil spelen.

De films zijn een groot succes: eerder deze maand bleek al dat de drie Sonic-films bij elkaar meer dan een miljard dollar aan bioscoopopbrengsten hebben gegenereerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!