Final Fantasy 16-interface meermaals aangepast
Nieuws

Final Fantasy 16-interface meermaals aangepast

De UI oogt nu weer zoals tijdens de onthullingstrailer

Square Enix heeft tijdens de ontwikkeling van Final Fantasy 16 de user interface van de game meermaals op de schop genomen.

Dat laat producent Naoki Yoshida weten in een interview met Final Fantasy Union. Na de eerste feedback van fans heeft de ontwikkelaar de interface blijkbaar omgegooid, maar al snel werd deze weer veranderd naar de oorspronkelijke versie.

"We hebben zeker de feedback vernomen na de eerste trailer. Mensen zagen de user interface en gaven veel feedback, bijvoorbeeld dat het er misschien een beetje als een vechtspel uitzag. Het zou te sci-fi zijn, het zou niet bij de game hebben gepast."

Hij vervolgt: "We vernamen deze feedback en namen de user interface op de schop, creëerden iets dat misschien wat beter bij de stijl paste, maar het ging een beetje verloren in alles dat er gaande was het op het scherm, waardoor het lastig werd om het te zien." Daarom werd de interface weer veranderd naar de oorspronkelijke versie.

"Final Fantasy is een actie-rpg en de actie is erg snel. Je moet de cijfers en graphics op het scherm echt duidelijk kunnen zien, anders vallen ze niet op in het heetst van de strijd. Als ze teveel in de achtergrond opgaan, kun je ze niet zien en weet je niet wat er gaande is. Dus we besloten terug te gaan naar de oorspronkelijke interface, want dat paste er beter bij."

Daarbij is het volgens Yoshida ook een kwestie van gewenning. "De eerste keer dat je het ziet, valt het op. Maar hoe vaker je het ziet, hoe meer je er gewend aan raakt en hoe meer je je realiseert dat het eigenlijk past bij alles wat gaande is. Hopelijk zullen mensen daar ook achter komen wanneer ze het spelen."

Final Fantasy 16 verschijnt op 22 juni op PlayStation 5. Vorige week kwam de launchtrailer van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!