EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA: 'Dragon Age: The Veilguard en EA FC Sports 25 hebben beneden verwachting gepresteerd'
Nieuws

EA: 'Dragon Age: The Veilguard en EA FC Sports 25 hebben beneden verwachting gepresteerd'

Uitgever stelt winstverwachtingen voor dit fiscale jaar naar beneden bij

Electronic Arts heeft de winstverwachtingen voor het huidige fiscale jaar naar beneden bijgesteld nadat zowel EA Sports FC 25 als Dragon Age: The Veilguard beneden verwachtingen hebben gepresteerd.

Dat meldde het bedrijf bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers. Volgens het bedrijf was een vertraging in verdiensten rondom EA Sports FC 25 afgelopen feestdagen de grootste boosdoener.

Daarnaast heeft Dragon Age: The Veilguard in de laatste drie maanden van vorig jaar ongeveer 1,5 miljoen spelers aangetrokken, wat ongeveer de helft van het verwachte aantal spelers betrof.

EA verwacht nu in het complete fiscale jaar ongeveer 7 tot 7,15 miljard dollar te verdienen. Voorheen verwachtte de uitgever 7,5 tot 7,8 miljard dollar te verdienen.

Afgelopen week is er een grootschalige update voor EA Sports FC 25 uitgekomen met diverse aanpassingen die veelgevraagd zijn bij fans. De regisseur van Dragon Age: The Veilguard is onlangs vertrokken omdat ze een aanbod kreeg die ze niet kon weigeren, al is niet bekend waar ze precies aan gaat werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Crash Bandicoot 4 komt volgende maand naar Xbox Game Pass
Nieuws

Gerucht: Crash Bandicoot 4 komt volgende maand naar Xbox Game Pass

Afgelopen jaar verscheen Crash Bandicoot N. Sane Trilogy al op Game Pass

Crash Bandicoot 4: It's About Time zou in februari op Xbox Game Pass verschijnen.

Dat claimt Insider Gaming te hebben vernomen. Officieel is de Game Pass-release van de platformer nog niet bevestigd. Wel werden eerder deze week de Game Pass-releases van de rest van januari aangekondigd, en toen werden ook al enkele games gemeld die begin februari op de dienst verschijnen, zoals Far Cry New Dawn.

Crash Bandicoot is eigendom van Activision Blizzard, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Microsoft. Laatstgenoemde bedrijf plaatst om de zoveel tijd oudere games van de uitgever op Xbox Game Pass. Afgelopen augustus werd Crash Bandicoot N. Sane Trilogy al toegevoegd, en in februari volgt mogelijk dus het vierde deel.

In Crash Bandicoot 4: It's About Time vindt Crash vindt een mysterieus masker in een grot - het blijkt één van de Quantum Masks te zijn. Spelers moeten met Crash en zijn vrienden door verschillende dimensies en tijden reizen om Quantum Rifts tegen te houden. 

Crash Bandicoot 4 is ontwikkeld door Toys for Bob, de studio die ook verantwoordelijk was voor de heruitgave van de Spyro the Dragon-trilogie. Afgelopen maart bleek dat Toys for Bob zich zou afsplitsen van Activision Blizzard - en dus van Microsoft. In juni werd bevestigd dat de nieuwe game van de studio ondanks dat toch uitgegeven wordt door Xbox.

Michel Musters gaf een 9 aan Crash Bandicoot 4 in de Gamer.nl-review: "De kern van de Crash-franchise blijft in Crash Bandicoot 4: It’s About Time intact. Daarbovenop komen erg goed doordacht leveldesign, prachtige graphics en enkele vernieuwingen die de reeks naar het heden brengen. Hulde voor deze comeback waar het plezier op elk moment van afspat!"

Reacties

Login of maak een account en praat mee!