Derde deel Final Fantasy 7 Remake nu volledig in productie
Nieuws

Derde deel Final Fantasy 7 Remake nu volledig in productie

Het luchtschip zal een belangrijk onderdeel worden van de game

De plot van het slotstuk van de Final Fantasy 7-remaketrilogie is af en de productie van de game is inmiddels volledig op gang.

Dat hebben regisseur Naoki Hamaguchi en producent Yoshinori Kitasu gemeld op G-Con 2024 afgelopen weekend (via VGC). Veel meer details gaven ze niet, maar duidelijk is nu dus dat de plot helemaal af is en de productie nu op volle toeren draait.

Wel werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Eerder dit jaar meldde het bedrijf ook dat men hoop dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire
Nieuws

Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire

Ontwikkelaar Arrowhead werkt aan een oplossing

Een nieuwe spelmechaniek in Helldivers 2 kost spelers letterlijk de kop. Na talloze klachten uit de achterban heeft ontwikkelaar Arrowhead wederom moeten ingrijpen.

Het gaat om het Democracy Space Station dat afgelopen week aan Helldivers 2 werd toegevoegd. De nieuwe mechaniek geeft spelers speciale, extra sterke tactische aanvallen die helpen bij het bevrijden van sterrenstelsels. Onverwacht keerde de mechaniek zich juist tegen spelers, die ook worden opgeblazen door de aanvallen van het mobiele ruimtestation. Een klassiek geval van friendly fire dus.

Door de kolderieke toon die het spel geregeld aanhaalt klinkt het bovenstaande probleem misschien ironisch (Helldiver-soldaten offeren zichzelf in het spel tenslotte op voor de democratie), maar het verpest wel degelijk het plezier van de spelers. Arrowhead heeft ingegrepen door gratis schilden en extra levens uit te delen terwijl aan een structurele oplossing wordt gewerkt. Ondertussen vragen spelers zich af of de nieuwe mechaniek überhaupt is getest voordat hij officieel werd uitgebracht, zo blijkt uit de reacties op social media.

View post on X

Helldivers 2 kreeg na zijn release eerder dit jaar met de nodige problemen te maken. De game werd zo goed verkocht dat de servers het aantal spelers niet kon dragen. Als gevolg konden speler tijdens piekuren niet inloggen op de servers. Dat probleem werd verholpen, maar vervolgens kreeg men felle kritiek op de implementatie van het PlayStation-account, dat verplicht moest worden aangemaakt om te kunnen spelen.

Ook die beslissing werd door Sony teruggedraaid, maar dat betekende niet dat de problemen voorbij waren. Arrowhead kreeg de wapens maar niet goed gebalanceerd in zijn patches, tot woede van de spelersschare. En nu is het dus weer raak met het nieuwe Democracy Space Station. Zoals gezegd werkt Arrowhead aan een oplossing voor het probleem.

Helldivers 2 is verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald
Nieuws

Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald

De game is een commercieel succes volgens de ontwikkelaar

Starbreeze AB, de ontwikkelaar van Payday 3, gaat de ondersteuning van die game met nieuwe content in het komende jaar afschalen.

Dat blijkt uit een financieel verslag dat onlangs door Starbreeze werd gepubliceerd. De beslissing volgt op de release van een grote gratis update ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Payday 3. Volgens de ontwikkelaar was het gratis contentpakket een van de grootste die Starbreeze ooit heeft gemaakt. “Met het tweede jaar in het achterhoofd zijn we er zeker van dat we onze spelers nog steeds waarde kunnen brengen, maar dan met aanzienlijk minder inbreng vanuit ons”, schrijft CEO Mats Juhl in het verslag.

De stroom aan content zal dus minder worden, maar droogt niet volledig op. De focus wordt verlegd naar de volgende game van Starbreeze, namelijk een nog naamloze Dungeons and Dragons-game. Die titel staat intern te boek onder de codenaam “Project Baxter”. De studio zegt dat er intern wekelijks playtests plaatsvinden voor de nieuwe game. Volgens Juhl zijn tegenvallende prestaties van Payday 3 in ieder geval geen reden voor het besluit van de studio. Hij noemt het spel een “commercieel succes”, maar benoemt ook de technische problemen die Payday 3 tijdens de release teisterden. Juhls uitspraak over het succes van de game staat haaks op een eerdere verklaring van Starbreeze.

Payday 3 verscheen in oktober vorig jaar, maar het spel ontving veel kritiek vanwege allerlei bugs en matchmakingproblemen. De spelersrecensies op Steam zijn dan ook verdeeld en recentelijk zelfs grotendeels negatief. Begin dit jaar deed het bedrijf een persbericht uitgaan waarin het zei dat de verkoop en spelersactiviteit van Payday 3 “significant lager ligt dan we zouden willen.” De ontwikkelaar liet destijds weten dat het team zich volledig zou storten op het verbeteren van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!