Death Stranding-soundtrack behaalt 650 miljoen streams
Game verscheen in 2019 op PS4, kwam later ook naar PS5 en pc
Nummers uit de Death Stranding-soundtrack zijn inmiddels al 650 miljoen keer gestreamd via muziekstreamingdiensten.
Dat heeft ontwikkelaar Hideo Kojima via social media laten weten. Het gaat daarbij om muziek van verschillende soundtrackalbums gebaseerd op de game. In totaal zijn er daarnaast 1,3 miljoen albums verkocht.
Op de soundtrack van Death Stranding staan nummers van bands als Low Roar, Apocalyptica, Silent Poets en Chvrches. Op bepaalde momenten in de game worden deze nummers ook afgespeeld. Daarnaast heeft men in de game in een speciale ruime ook toegang tot een muziekspeler om de soundtrack te beluisteren.
Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4. Op een later moment verscheen er daarnaast een Director's Cut voor PlayStation 5 en pc. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.
Kojima werkt met zijn studio inmiddels aan vervolg Death Stranding 2: On the Beach. Die game verschijnt in 2025 op PlayStation 5, zo werd eerder dit jaar aangekondigd.
Michel Musters beloonde Death Stranding op release met een 9,5: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."