Concord-studio Firewalk deelt afscheidsbericht op social media
Nieuws

Concord-studio Firewalk deelt afscheidsbericht op social media

Gisteren werd aangekondigd dat de ontwikkelaar wordt gesloten

Firewalk Studios, de ontwikkelaar van het offline gehaalde multiplayerspel Concord, heeft een afscheidsbericht op social media geplaatst.

Gisterenavond maakte Sony bekend Firewalk Studios (en Neon Koi) te sluiten. Kort daarna liet Firewalk een bericht achter op X waarin het afscheid neemt. In het bericht, dat hieronder in zijn geheel kan worden gelezen, laat de studio weten dat het het plezier van multiplayergaming naar een groot publiek wilde brengen.

"We hebben tijdens de ontwikkeling wat risico's genomen - zoals elementen uit card-battlers en fighters combineren met first-person shooters. Hoewel deze en andere aspecten van (Concord) niet zoals gehoopt resoneerden, is het belangrijk om nieuwe ideeën te delen om het medium voorwaarts te duwen."

In de afscheidstweet wordt benadrukt dat de werknemers van Firewalk erg getalenteerd zijn, en worden de teams, partners en fans die het bedrijf hebben ondersteund bedankt.

In augustus kwam de multiplayergame Concord uit op PlayStation 5 en pc. De betaalde game wist nauwelijks spelers aan te trekken. Zo'n twee weken na release haalde Sony de game dan ook weer offline en kregen spelers hun geld terug. Het was de debuutgame van Firewalk Studios, dat in 2018 werd opgericht en in 2023 werd overgenomen door Sony.

Overigens werd in een artikel op Kotaku gemeld dat Sony in eerste instantie 200 miljoen dollar voor de ontwikkeling van Concord had beloofd - een bedrag dat uiteindelijk niet genoeg bleek te zijn. Dat bedrag is overigens nog zonder marketingkosten. Ook de kosten voor de overname van Firewalk zijn daar niet bij opgeteld.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc
Nieuws

Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc

Ook de fotomodus wordt verbeterd op alle systemen

CD Projekt Red brengt vandaag een nieuwe patch voor Cyberpunk 2077 uit. Onder de toevoegingen valt DLSS 4-ondersteuning voor de pc-versie van de game.

Dat is niet heel gek: Cyberpunk 2077 was een van de games die werd getoond toen de nieuwe Nvidia GeForce RTX50-kaarten werden onthuld. De meest krachtige en dus duurste kaarten binnen deze nieuwe serie komen op 30 januari uit. Daarmee wordt ook DLSS 4 geïntroduceerd.

De nieuwe versie van de upscaletechnologie kan framerates tot wel acht keer verhogen. Vertraging moet gehalveerd worden om nog soepelere gameplay mogelijk te maken, en grafisch moeten games die gebruikmaken van de technologie er nog beter uitzien. 

Verder voegt patch 2.21 voor Cyberpunk 2077 verbeteringen voor de fotomodus door op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en worden er diverse bugs en glitches weggepoetst. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store. Overigens heeft de ontwikkelaar laten weten dat er geen PlayStation 5 Pro-patch uit zal komen voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen
Nieuws

Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen

In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit

Ratchet and Clank- en Spider-Man-ontwikkelaar Insomniac Games heeft interesse geuit in het verfilmen van zijn franchises.

Eerder vandaag werd aangekondigd dat Ted Price, de oprichter van Insomniac Games, na meer dan dertig jaar vertrekt bij het bedrijf en met pensioen gaat. De studio gaat nu gerund worden door drie ervaren Insomniac-werknemers: Chad Dezern, Jen Huang en Ryan Schneider. 

Laatstgenoemde liet aan Variety weten dat er interesse is in het verfilmen van de franchises van de ontwikkelaar. In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit, al werd deze film kritisch en commercieel slecht ontvangen.

"Ik denk terug naar de Ratchet and Clank-film van een aantal jaar geleden, en we zijn eigenlijk vroeg begonnen (aan games verfilmen)", aldus Schneider. "We hebben dus natuurlijk interesse daarin. We houden vooral van Ratchet and Clank."

Het drietal werd door Variety ook gevraagd naar de status van het aankomende spel Marvel's Wolverine. Dezern: "We hebben Wolverine aangekondigd en we zouden er graag meer over vertellen, maar we moeten net zoals Logan erg stoïcijns blijven tot het juiste moment daar is. Hoe enthousiast we er ook over zijn, we moeten het nog voor ons houden. Meer kan ik niet over onze aankomende projecten vertellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!