Casting en filmen voor Kojima-games OD en en Physint vertraagd door staking
Nieuws

Casting en filmen voor Kojima-games OD en en Physint vertraagd door staking

Beide games hebben nog geen releasedatum

Het casten en inscannen van acteurs voor Hideo Kojima's aankomende games OD en Physint heeft vertraging opgelopen door de grootschalige staking die gaande is in de game-industrie.

Dat heeft Kojima laten weten op een post op X waarmee hij het afgelopen jaar afsloot. Hij gaf daarin een update over zijn drie aangekondigde projecten. Daarbij wordt duidelijk dat de casting van Physint en het inscannen en filmen van acteurs voor OD in 2024 vertraging opliep door de aanhoudende staking.

Afgelopen juli zette SAG-AFTRA, in navolging van de staking onder acteurs en scriptschrijvers uit Hollywood van vorig jaar, ook een staking van acteurs binnen de game-industrie in. De vakbond wilde verbeterde voorwaarden bewerkstelligen voor acteurs, waaronder betere arbeidsvoorwaarden. In het bijzonder zijn de vakbond en de gamebedrijven het niet eens over de regelgeving rondom het gebruik van AI om gamepersonages van animaties te voorzien, waarbij normaliter bewegingen van acteurs vast worden gelegd en in games worden gebruikt.

Kort nadat de staking afgelopen afgelopen zomer inging, kwamen er details over de staking naar buiten waaruit bleek dat acteurs aangesloten bij de vakbond gewoon nog werk mogen leveren voor games waarvan de ontwikkeling voor 25 augustus 2023 is begonnen. De staking heeft dus voornamelijk invloed op games waarvan de ontwikkeling daarna is begonnen. Het lijkt er dus op dat dit zowel voor OD als Physint geldt.

OD werd eind 2023 aangekondigd. Het spel wordt in samenwerking met Xbox Game Studios gemaakt en Nope- en Us-regisseur Jordan Peele helpt ook een handje mee. De eerste trailer toont acteurs Sophia Lillis (IT, Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves), Hunter Schaffer (Euphoria) en Udo Kier (Iron Sky) die in de camera praten.

Physint wordt een nieuwe spionagegame die begin vorig jaar tijdens een State of Play werd aangekondigd. Verdere details zijn sinds de aankondiging niet gegeven, alleen dat het de grenzen tussen games en films zal vervagen door de nieuwste technologie in te zetten en graphics die dicht bij echte beelden komen te tonen.

Overigens gaf Kojima ook een update over Death Stranding 2: On the Beach, dat in de loop van dit jaar op PlayStation 5 moet verschijnen. Volgens Kojima kan de game al sinds afgelopen zomer door het team gespeeld worden. Het lijkt er dan ook op dat de g eplande release dit jaar gehaald kan worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste details over spelershuizen in World of Warcraft onthuld
Nieuws

Eerste details over spelershuizen in World of Warcraft onthuld

De huizen arriveren samen met de nieuwe uitbreiding Midnight

Zoals eerder al werd aangekondigd kunnen spelers van World of Warcraft straks een eigen huis in de mmo bezitten. Blizzard heeft hier nu de eerste details over gedeeld.

De mogelijkheid om een huis in de game toe te eigenen wordt met de Midnight-uitbreiding van WoW toegevoegd. Deze nieuwe uitbreiding heeft nog geen releasedatum, maar verwacht wordt dat de nieuwe uitbreiding ergens in de zomer van dit jaar wordt onthuld. Midnight is na het vorig jaar uitgekomen The War Within het tweede deel in de Worldsoul Saga.

In een blogpost vertelt Blizzard dat iedereen die een huis in Azeroth wil nemen, dat kan doen. Er zullen geen grote goudbetalingen of een gelimiteerd aantal plekken aan verbonden zijn. "We willen dat huizen voor iedereen beschikbaar zijn. Als je een huis wil, kun je een huis nemen."

Op release van Midnight komen er twee zones in de game beschikbaar waar huizen geplaatst kunnen worden - eentje voor de Alliance en eentje voor de Horde. De Alliance-huizenzone is geïnspireerd door locaties als Duskwood, Elwynn Forest en Westfall, terwijl de Horde-huizenzone wat wegheeft van Azshara en Durotar. Deze huizenzones zijn bedoeld als plekken waarin sociaal contact met andere spelers centraal staat. In de toekomst kunnen spelers meer zones verwachten.

De twee zones worden in 'buurten' opgedeeld. Per buurt zijn er vijftig huizen te vinden, en het is de bedoeling dat buren daardoor jarenlang dezelfde buren kunnen blijven, tenzij iemand naar een andere buurt (server) verhuist. Er zullen zowel publieke als privébuurten beschikbaar komen.

Natuurlijk wordt het mogelijk om huizen met meubels en versiering uit te dossen. Blizzard verzekert dat de nadruk daarbij ligt op de wensen van de speler, en niet op zoveel mogelijk winst maken. Er zullen "honderden en honderden" customisatie-opties vrijgespeeld kunnen worden in de game als beloningen, al komen bepaalde items wel beschikbaar via in de in-game microtransactiewinkel. Meer details volgen op een later moment.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Firaxis erkent Civilization 7-problemen en belooft updates
Nieuws

Firaxis erkent Civilization 7-problemen en belooft updates

Te beginnen met een patch in maart

Nu Civilization 7 al voor sommige mensen speelbaar is en er een hoop klachten naar buiten komen, heeft ontwikkelaar Firaxis Games de problemen erkend. Het bedrijf laat weten aan oplossingen te werken.

Officieel komt de game pas aankomende dinsdag uit, maar door de Deluxe of Founders Edition van de game te reserveren kunnen spelers al sinds deze week met het spel aan de slag. Op plekken als Steam regent het echter klachten, onder andere over de gebrekkige user interface en een gebrek aan features.

Firaxis heeft in een artikel de bovenstaande problemen erkend. Het bedrijf belooft dan ook updates uit te brengen om de game te verbeteren. "We hebben wat tijd nodig om al jullie feedback te verwerken, maar we bekijken al mogelijkheden zoals de user interface gebruiksvriendelijker maken, de kaart beter leesbaarder maken en meer."

Het bedrijf laat daarnaast weten dat men diverse features die door spelers zijn verzocht gaat implementeren. Denk aan het toevoegen van Teams in multiplayerpotjes zodat er in co-op gespeeld kan worden, meer verschillende soorten maps, de mogelijkhed om namen van steden en religies aan te passen en de mogelijkheid om te bepalen in welke Age men begint en eindigt.

Tot slot laat het bedrijf weten dat patch 1.1.0 voor maart gepland staat. Daarmee worden diverse verbeteringen aan de user interface, AI van de computer en bugs gemaakt. "We gaan Civilization 7 nog jaren ondersteunen, en jullie feedback blijft essentieel zodat we de toekomst van Civilization kunnen bouwen."

Civilization 7 verschijnt op 11 februari op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Nintendo Switch. Harry Hol gaf een 8 aan de game in de review: "Civilization 7 doet een heleboel goed. Diepe systemen zoals diplomatie, handel en omgaan met grondstoffen maken dit in zekere zin een ‘greatest hits’ van eerdere Civ-delen. De nieuwe structuur van spelen in drie Ages tilt de game daar bovenuit, om het echt zijn eigen identiteit te geven. Het enige grote nadeel is dat de vormgeving en interface elkaar soms gruwelijk in de weg zitten. Toch houdt het spel je binnen de kortste keren weer in een ijzeren greep. Het is inmiddels een cliché, maar ook bij Civilization 7 betekent ’nog één beurt’ dat je twee uur later nog steeds aan het spelen bent. Daarmee is dit gelukkig toch een geslaagd nieuw deel."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!