Casting en filmen voor Kojima-games OD en en Physint vertraagd door staking
Nieuws

Casting en filmen voor Kojima-games OD en en Physint vertraagd door staking

Beide games hebben nog geen releasedatum

Het casten en inscannen van acteurs voor Hideo Kojima's aankomende games OD en Physint heeft vertraging opgelopen door de grootschalige staking die gaande is in de game-industrie.

Dat heeft Kojima laten weten op een post op X waarmee hij het afgelopen jaar afsloot. Hij gaf daarin een update over zijn drie aangekondigde projecten. Daarbij wordt duidelijk dat de casting van Physint en het inscannen en filmen van acteurs voor OD in 2024 vertraging opliep door de aanhoudende staking.

Afgelopen juli zette SAG-AFTRA, in navolging van de staking onder acteurs en scriptschrijvers uit Hollywood van vorig jaar, ook een staking van acteurs binnen de game-industrie in. De vakbond wilde verbeterde voorwaarden bewerkstelligen voor acteurs, waaronder betere arbeidsvoorwaarden. In het bijzonder zijn de vakbond en de gamebedrijven het niet eens over de regelgeving rondom het gebruik van AI om gamepersonages van animaties te voorzien, waarbij normaliter bewegingen van acteurs vast worden gelegd en in games worden gebruikt.

Kort nadat de staking afgelopen afgelopen zomer inging, kwamen er details over de staking naar buiten waaruit bleek dat acteurs aangesloten bij de vakbond gewoon nog werk mogen leveren voor games waarvan de ontwikkeling voor 25 augustus 2023 is begonnen. De staking heeft dus voornamelijk invloed op games waarvan de ontwikkeling daarna is begonnen. Het lijkt er dus op dat dit zowel voor OD als Physint geldt.

OD werd eind 2023 aangekondigd. Het spel wordt in samenwerking met Xbox Game Studios gemaakt en Nope- en Us-regisseur Jordan Peele helpt ook een handje mee. De eerste trailer toont acteurs Sophia Lillis (IT, Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves), Hunter Schaffer (Euphoria) en Udo Kier (Iron Sky) die in de camera praten.

Physint wordt een nieuwe spionagegame die begin vorig jaar tijdens een State of Play werd aangekondigd. Verdere details zijn sinds de aankondiging niet gegeven, alleen dat het de grenzen tussen games en films zal vervagen door de nieuwste technologie in te zetten en graphics die dicht bij echte beelden komen te tonen.

Overigens gaf Kojima ook een update over Death Stranding 2: On the Beach, dat in de loop van dit jaar op PlayStation 5 moet verschijnen. Volgens Kojima kan de game al sinds afgelopen zomer door het team gespeeld worden. Het lijkt er dan ook op dat de g eplande release dit jaar gehaald kan worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Minecraft-maker wil spiritueel vervolg ontwikkelen
Nieuws

Minecraft-maker wil spiritueel vervolg ontwikkelen

'Ik heb in feite Minecraft 2 aangekondigd'

Minecraft-bedenker Markus 'Notch' Persson heeft op social media aangegeven een spiritueel vervolg op Minecraft te willen ontwikkelen.

Op 1 januari plaatste hij een poll op X waarin hij vroeg of hij verder moest werken aan zijn huidige project - een "traditionele roguelike gecombineerd met een firstperson dungeon crawler", of "een spiritueel vervolg op Minecraft".

Dat laatste is sowieso opvallend, aangezien het voor het eerst is dat Notch alleen al hint naar de mogelijkheid dat hij aan een spiritueel vervolg op de immens populaire game wil werken. Notch is zelf niet meer werkzaam bij het door Microsoft overgenomen Mojang en zijn naam is voor een groot deel zelfs uit Minecraft gehaald nadat hij controversiële opmerkingen maakte over onder andere homoseksualiteit en afkomst.

Gisteren verduidelijkte Notch zijn eerder geplaatste poll, waarbij hij aangaf serieus te zijn over de mogelijkheid dat hij aan een spiritueel Minecraft-vervolg wil werken. "Ik heb in feite Minecraft 2 aangekondigd", zo stelde hij. "Ik dacht dat mensen misschien wel zouden willen dat ik nog een game maak die erg op de eerste lijkt, en ik vind het geweldig om weer aan games te werken."

Hij geeft daarbij wel aan dat spirituele vervolgen op populaire games niet altijd even goed uitpakken, en dat hij er voor wil waken dat dit niet het geval is bij zijn nieuwe project. "Ik ben daarnaast een man van mijn woord, en ik wil het op een manier doen die niet stiekem inbreuk maakt op het ongelooflijke werk dat Mojang en Microsoft doen."

Hoe dan ook lijkt een nieuwe, op Minecraft lijkende game van Notch voor nu nog een toekomstdroom. Zoals gezegd werkte de ontwikkelaar al aan een roguelike en ziet het er gezien de woorden van Notch er naar uit dat dit Minecraft-achtige project nog niet eens in ontwikkeling is.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bloomberg voorspelt: 'GTA 6 wordt uitgesteld naar 2026, Hollow Knight Silksong komt dit jaar'
Nieuws

Bloomberg voorspelt: 'GTA 6 wordt uitgesteld naar 2026, Hollow Knight Silksong komt dit jaar'

Ook wordt de aankondiging van Half-Life 3 verwacht

Gamejournalist Jason Schreier heeft op Bloomberg zijn voorspellingen voor het jaar gedeeld. Hij vermoedt dat Grand Theft Auto 6 wordt uitgesteld naar 2026, maar dat Hollow Knight Silksong wel dit jaar uitkomt.

Schreier benadrukt in het artikel dat het puur om voorspellingen gaat. De journalist heeft echter een zeer betrouwbare reputatie en veel ervaring, dus zijn voorspellingen dragen wel enig gewicht.

Hoewel Rockstar Games en Take-Two meermaals hebben aangegeven dat Grand Theft Auto 6 aankomend najaar uitkomt, denkt Schreier dat het spel uitgesteld zal worden naar 2026. "De volgende GTA is een gigantische en ambitieuze game. De druk om het geweldig te maken is buitensporig en Rockstar Games wil geen buitensporig overwerk gedurende de laatste maanden van ontwikkeling forceren."

Schreier verwacht echter wel dat het langverwachte Hollow Knight Silksong, dat al jaren geleden is aangekondigd maar nog altijd geen releasedatum heeft, dit jaar uitkomt. Verder voorspelt hij dat Half-Life 3 aangekondigd gaat worden. Dat is in lijn met recente geruchten over de mogelijkheid dat Valve aan een nieuwe Half-Life-game werkt. Tot slot vermoedt hij dat vooral Microsoft en Sony zich nog meer op multiplatformreleases zullen richten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!