Bungie: 'We hebben het vertrouwen van spelers verloren'
Bedrijf wil het goedmaken met Destiny 2-uitbreiding The Final Shape
Bungie heeft publiekelijk gereageerd over de recente ontslagronde, en geeft toe dat het bedrijf het vertrouwen van spelers heeft verloren.
Begin deze week bleek dat de ontwikkelaar van de Destiny-reeks en de oude Halo-spellen werknemers had ontslagen. Volgens berichten zou het gaan om zo'n honderd werknemers, waaronder componist Michael Salvatori. Hoewel niet bevestigd, zouden daarnaast ook Destiny 2-uitbreiding The Final Shape en nieuwe game Marathon zijn uitgesteld.
Bungie heeft nu op diens website een statement naar buiten gebracht. Het bedrijf noemt deze week "een van de moeilijkste in de geschiedenis van onze studio, aangezien we afscheid hebben moeten nemen van mensen waar we respect voor hebben en die we bewonderen. (...) We willen jullie feedback en zorgen over (Destiny-uitbreiding) Lightfall en recentelijke seizoenen erkennen, alsmede jullie reacties op de onthulling van The Final Shape. We weten dat we veel van jullie vertrouwen hebben verloren. Destiny moet verrassen en plezier opleveren. Dit hebben we niet genoeg gedaan en dat gaat veranderen."
Het bedrijf vervolgt: "Onze vervolgstappen zijn helder: we moeten van The Final Shape een onvergetelijke Destiny-ervaring maken. We willen iets bouwen dat fier overeind kan staan naast de beste games die we hebben gemaakt - een passende culminatie dat de reis die we de afgelopen tien jaar samen hebben gemaakt eert. Forsaken, The Witch Queen en The Taken King - we willen we aan voldoen."
Het bedrijf sluit af met de informatie dat er meer dan 650 mensen aan The Final Shape werken, en dat Bungie de komende weken meer informatie deelt over wat men de komende tijd kan verwachten, zoals het nieuwe seizoen dat later deze maand moet starten.