'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'
Nieuws

'Bungie en PlayStation werken aan vrolijke moba Gummy Bears'

Game zou deels aan Super Smash Bros. doen denken

Een team dat voorheen van Bungie was maar nu onderdeel uitmaakt van PlayStation zou aan een team-based moba met de codenaam Gummy Bears werken.

Afgelopen jaar bleek dat er een ontslagronde plaatsvond bij het in 2022 door PlayStation overgenomen Bungie. Daarbij werd ook gemeld dat 155 Bungie-werknemers geïntegreerd werden in Sony Interactive Entertainment, en dat er nog eens een gedeelte van de werknemers naar een nieuwe interne Sony-studio gingen, waar men werkt aan een nog onaangekondigde actiegame die zich in een nieuw sciencefictionuniversum afspeelt.

Volgens The Game Post zou die game dus mogelijk Gummy Bears zijn, een moba met een twist. De game zou namelijk elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden.

Volgens The Game Post bevat de game meerdere modi en drie klassen: Attack, Defense en Support. De game zou een stuk vrolijker ogen en aanvoelen dan Bungie's andere games, zoals spellen uit de Destiny-reeks. De game zou intern bekendstaan als Bungie's "leukste" project.

Vorig jaar is er een patent van Bungie gevonden die lijkt overeen te komen met het bestaan van deze game. In het patent wordt een systeem beschreven waarin 'torens' in games dynamisch kunnen bewegen, springen en aanvallen kunnen ontwijken. Officieel is 'Gummy Bears' in ieder geval nog niet aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alan Wake 2 meer dan twee miljoen keer verkocht, Control 2 volledig in productie
Nieuws

Alan Wake 2 meer dan twee miljoen keer verkocht, Control 2 volledig in productie

Ook FBC: Firebreak en de Max Payne 1 en 2-remake worden nog ontwikkeld

Er zijn inmiddels meer dan twee miljoen exemplaren van Alan Wake 2 verkocht. Daarnaast is de volledige productie van Control 2 begonnen.

Dat heeft Remedy Entertainment bekendgemaakt tijdens het onthullen van de cijfers van het afgelopen fiscale kwartaal. Nu er meer dan twee miljoen exemplaren van Alan Wake 2 zijn verkocht wordt er daadwerkelijk winst gemaakt op de verkoop van de game - de ontwikkelings- en marketingkosten zijn inmiddels terugverdiend.

Remedy heeft daarnaast laten weten dat het nog nooit vertoonde vervolg op Control inmiddels volledig in productie is gegaan. Naast Control 2 zijn de remake van Max Payne 1 en 2 en Control-spin-off FBC: Firebreak al enige tijd in volle productie. Aangezien Annapurna Pictures meebetaalt aan de Control-franchise, kan Remedy het vervolg blijkbaar "precies maken zoals we willen".

Het was al bekend dat Annapurna een deal heeft gesloten om Control en Alan Wake naar film en televisie te brengen. Daar zijn nog geen verdere details over aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe baas van Minecraft-studio Mojang aangesteld
Nieuws

Nieuwe baas van Minecraft-studio Mojang aangesteld

Åsa Bredin wordt vervangen door Kayleen Walters

Åsa Bredin, het hoofd van Minecraft-ontwikkelaar Mojang Studios, treedt af. Ze wordt vervangen door Kayleen Walters van Microsoft Gaming.

In een statement liet Microsoft vandaag weten dat Bredin heeft besloten zich te richten op "persoonlijke doelen buiten werk". In 2021 ging ze bij Mojang aan de slag en in 2023 werd ze studiohoofd.

Kayleen Walkers, de vicepresident en hoofd van franchise-ontwikkeling bij Microsofts gamedivisie, gaat Mojang dus runnen. Ze blijft bij Microsoft in Redmond werken, maar zal regelmatig naar Mojang in Stockholm reizen. Walters was voorheen al verantwoordelijk bij merk en entertainment op het gebied van Microsoft, en werkte voordat ze in 2018 bij Microsoft aan de slag ging dertien jaar lang bij Lucasfilm.

"Verandering is nooit makkelijk, maar ik heb alle vertrouwen in dit team en hun talent om ongelooflijke ervaringen aan onze spelers en gemeenschap te leveren", zo meldde Microsofts studio-COO Helen Chiang in een interne memo (via Variety). "Met een sterk leiderschap en een heldere visie voor de toekomst zijn we goed gepositioneerd om snel uitdagingen binnen de marketplaats te tackelen."

Minecraft is een van de populairste games ter wereld. Er zijn diverse spin-offs en andere merchanise verschenen. In 2014 kocht Microsoft Mojang en de rechten op Minecraft op. Aankomende april verschijnt er een film gebaseerd op Minecraft in de bioscoop.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!