Black Myth: Wukong laat PS5-verkoop in China enorm stijgen
Nieuws

Black Myth: Wukong laat PS5-verkoop in China enorm stijgen

De game kwam eerder deze week uit en bleek al een gigantische hit op Steam

De populariteit van Black Myth: Wukong zou er voor zorgen dat de PlayStation 5 op diverse plekken in China uitverkocht is.

Dat meldt gameconsultant Daniel Camilo op X. Zo zouden er voorraadproblemen zijn in Huaqiangbei, de grootste elektronicaketen in het land. Als gevolg daarvan zouden scalpers de console voor hoge prijzen doorverkopen.

Toen Black Myth: Wukong eerder deze week verscheen, bleek het spel al mateloos populair op Steam. Inmiddels staat de game op de tweede plek van meeste gelijktijdige spelers van een Steam-game ooit, en werd gisteren een nieuwe spelerspiek van meer dan 2,4 miljoen gelijktijdige spelers bereikt.

Het gigantische succes van Black Myth: Wukong is mogelijk mede te danken aan een grote hoeveelheid Chinese spelers. De game is ontwikkeld door het Chinese Game Science. Ondanks het succes hangt er ook controverse rondom de game. Voor release werden er berichten op social media van Game Science-CEO Féng Jì gevonden waarin vrouwonvriendelijk taalgebruik voorkwam. Zo zou hij hebben gemeld dat de game "geen vrouwelijke spelers nodig heeft". De controverse laaide verder op toen afgelopen weekend bleek dat Game Science richtlijnen deelde met influencers en streamers om bepaalde onderwerpen te vermijden, zoals 'feministische propaganda', 'quarantaine' en 'Covid-19'.

Black Myth: Wukong is nu verkrijgbaar op PlayStation 5 en pc. Eerder dit jaar werd aangekondigd dat de Xbox Series-versie pas op een nog onbekend, later moment uitkomt. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg. Lees hier meer over de connectie tussen Black Myth en Journey to the West.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!