Black Myth: Wukong achttien miljoen keer verkocht, uitbreiding in de maak
Nieuws

Black Myth: Wukong achttien miljoen keer verkocht, uitbreiding in de maak

De game is iets langer dan twee weken uit

Er zijn wereldwijd inmiddels achttien miljoen exemplaren van Black Myth: Wukong verkocht. Er wordt dan ook aan een uitbreiding op de game gewerkt.

Dat valt te lezen in een Bloomberg-artikel, waarin Daniel Wu van Hero Games aan het woord gelaten wordt - de grootste externe aandeelhouder van ontwikkelaar Game Science. In het artikel wordt gemeld dat Black Myth: Wukong in twee weken tijd achttien miljoen keer is verkocht.

Game Science werkt dan ook aan een uitbreiding. Details over deze uitbreiding zijn er nog niet. Wel oppert het artikel dat uitbreidingen zeker tegenwoordig voor een opleving van een game kunnen zorgen, en wordt er naar Elden Ring-dlc Shadow of the Erdtree gewezen als voorbeeld daarvan.

Black Myth: Wukong is sinds enkele weken verkrijgbaar op PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg. Lees hier meer over de connectie tussen Black Myth en Journey to the West.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Overigens staat er ook nog altijd een Xbox Series-versie van de game gepland, maar die is voor onbepaalde tijd uitgesteld. De precieze reden is niet bekend en is een geliefd onderwerp van speculatie. Microsoft gaf gisteren nog aan dat het uitstel niets te maken heeft met eventuele beperkingen van het Xbox-platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ghost of Yotei- en Ghost of Tsushima-makers plannen spin-offs
Nieuws

Ghost of Yotei- en Ghost of Tsushima-makers plannen spin-offs

Ook is de verfilming nog altijd in de maak

Ontwikkelaar Sucker Punch Productions is van plan om meerdere spin-offs van Ghost of Tsushima en onlangs aangekondigd vervolg Ghost of Yotei uit te brengen.

Dat blijkt uit een New York Times-interview met creative directors Nate Fox en Jason Connell. Volgens het artikel luidt het deze week aangekondigde Ghost of Yotei het begin van een nieuwe franchise in, "met daarin minstens één film en andere spin-offs".

Wat precies onder die spin-offs wordt verstaan is niet duidelijk. De verfilming was al geruime tijd aangekondigd en wordt gemaakt door Chad Stahelski, de regisseur van de John Wick-films. Een premièredatum voor de film is er nog niet.

Ghost of Yotei verschijnt ergens in 2025 voor PlayStation 5. De game speelt zich af in 1603 - meer dan driehonderd jaar na Ghost of Tsushima - en draait om een nieuwe personage genaamd Atsu. De game moet nieuwe gameplaymechanismen en wapens bevatten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kojima sloeg aanbiedingen voor blockbusterverfilmingen van Death Stranding af
Nieuws

Kojima sloeg aanbiedingen voor blockbusterverfilmingen van Death Stranding af

Ook het budget van de A24-productie moet laag blijven

Ontwikkelaar Hideo Kojima claimt diverse aanbiedingen van grote filmproductiemaatschappijen voor een verfilming van Death Stranding af te hebben geslagen.

In plaats daarvan is hij in zee gegaan met A24 voor de Death Stranding-film, zo bleek vorig jaar al. A24 heeft de afgelopen jaren een naam voor zichzelf gemaakt met films als Hereditary, Lady Bird, Everything Everywhere All At Once, Uncut Gems, The Wale, Midsommar, Ex Machina en The Green Knight.

Aan Famitsu (via Automaton) meldt Kojima waarom hij voor A24 heeft gekozen in plaats van de grotere productiehuizen. "De andere filmbedrijven die mij benaderden stelden vooral een hoog budget en veel explosies voor, maar dat wilde ik niet. Ik wil samen met A24 een ander soort film maken." Daarnaast heeft Kojima voor A24 gekozen omdat hij op 24 augustus jarig is, zo claimt hij.

Overigens is Kojima ondanks zijn keuze toch een beetje angstig dat het budget van de film alsnog te groot wordt. Hij wijst naar de recentelijk uitgekomen A24-film Civil War van Alex Garland, dat het hoogste budget voor een A24-film tot nu toe had. "Ik ben bang dat A24 het budget voor Death Stranding verhoogt en er een grote productie van maakt, dus ik probeer een manier te verzinnen om het budget laag te houden."

Kojima liet eerder al weten nauw betrokken te zijn bij de productie: "Om duidelijkheid te scheppen: ik ben nauw betrokken bij de productie, het toezien van, het plotten, het uiterlijk, design en de content van de verfilming van Death Stranding. Ik zal alleen niet regisseren."

Death Stranding kwam in 2019 uit op PlayStation 4 en kwam later ook naar pc en PlayStation 5. Het is de eerste game van Metal Gear-ontwikkelaar Kojima sinds hij vertrok bij uitgever Konami. Acteurs en actrices als Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Margaret Qualley en Léa Seydoux hebben rollen in de game. Volgend jaar verschijnt vervolg Death Stranding 2: On the Beach.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Franse vakbond wil dat Ubisoft-werknemers staken vanwege thuiswerkbeleid
Nieuws

Franse vakbond wil dat Ubisoft-werknemers staken vanwege thuiswerkbeleid

Werknemers worden verplicht drie van de vijf dagen per week op kantoor te werken

Leden van de Franse vakbond STJV (Syndicat des Travailleurs et Travailleuses du Jeu Vidéo) roepen werknemers van Ubisoft op om volgende maand drie dagen te staken nadat Ubisoft zijn thuiswerkbeleid heeft aangepast.

Dat meldt Games Industry. Ubisoft kondigde vorige week aan dat alle werknemers van het bedrijf wereldwijd verplicht zullen zijn om drie van de vijf dagen per week op kantoor te werken. Er is nog geen precieze startdatum gegeven en Ubisoft gaf aan dat er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

STJV vindt dat het nieuwe beleid niet door de beugel kan en roept werknemers op om van 15 tot en met 17 oktober te staken. Volgens de vakbond is het beleid "zonder duidelijke rechtvaardiging of in overleg met de woordvoerders van de werknemers" gemaakt. De vakbond oppert dat werknemers van het bedrijf al meer dan vijf jaar efficiënt vanuit huis werken.

"Veel van onze collega's hebben hun leven op die manier ingedeeld en kunnen niet terugkeren naar de oude werksituatie", zo oppert STJV. "Onze werkgever weet dit. Het gevolg van dit besluit is dat onze collega's hun baan verliezen, veel projecten in de war raken en een drastische toename in psychologische risico's voor de werknemers die blijven."

De oproep om te staken komt in een toch al roerige week voor Ubisoft. De uitgever stelde deze week Assassin's Creed Shadows uit naar 14 februari 2025, nadat het eerder dit jaar uitgekomen Star Wars Outlaws niet aan de verwachtingen voldeed. Het uitstel liet de toch al lage waarde van Ubisoft-aandelen nog verder dalen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!