Assassin's Creed Shadows-trailer toont het prachtige Japan
Nieuws

Assassin's Creed Shadows-trailer toont het prachtige Japan

Game verschijnt op 15 november voor consoles en pc

Ubisoft heeft een nieuwe trailer van Assassin's Creed Shadows uitgebracht waarin de spelwereld centraal staat.

De video legt de nadruk op de variatie in natuur in het oude Japan, alsmede de diverse gebouwen en tempels die spelers daar kunnen vinden. Ook zijn verschillende weersomstandigheden te zien, aangezien alle vier de seizoenen in de game zitten.

Assassin's Creed Shadows draait zowel om de Japanse shinobi Naeo als de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn. Logischerwijs zijn dit twee verschillende gameplaystijlen, ook met bijbehorende narratieve motieven.

In het spel doen spelers zoals gezegd het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, pc (Ubisoft Store, Epic Games Store), Mac (Mac App Store) en Amazon Luna.

Gamer.nl-redacteur Lars Cornelis woonde een presentatie bij waarin hij meer te zien kreeg van Assassin's Creed Shadows. In deze preview vertelt hij er meer over: "Gepaard met die realistischere schaal doen de beelden die we te zien krijgen enigszins denken aan Red Dead Redemption 2. Die game is weliswaar al zes jaar oud, maar nog altijd een van de meest levendige, realistische open spelwerelden tot nu toe. Het is dus zeker geen schande dat uitgerekend die game als eerste bij ons op komt wanneer we beelden van Shadows zien."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'
Nieuws

GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'

Dat wil niet zeggen dat er nooit een PS5-versie uitkomt

GSC Game World geeft aan dat het bedrijf zich richt op het ondersteunen van de bestaande versies van Stalker 2: Heart of Chornobyl.

Tech4Gamers sprak regisseur Ievgen Grygorovych over de mogelijkheid van een PS5-versie van Stalker 2. De game kwam eerder dit najaar uit op Xbox Series X en S en pc. Op de vraag of gamers een PS5-versie kunnen verwachten, antwoordde hij het volgende: "We hebben ons volledig gerucht op het ontwikkelen (en nu ondersteunen) van de pc- en Xbox Series-versies."

Eerder lekte uit documenten dat er voor zover bekend een afspraak met Microsoft is gemaakt om Stalker 2 drie maanden console-exclusief voor Xbox te houden. Tech4Gamers vroeg aan Grygorovych of hij op die geruchten kon reageren. Hij weigerde daar echter op in te gaan.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert." GSC Game World heeft inmiddels al meerdere patches voor de game uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online
Nieuws

Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online

Een uitgebreid document over de plannen is gelekt

Er zijn documenten gelekt over de Grand Theft Auto-franchise waaruit blijkt dat er in 2001 al plannen waren over een online game of modi binnen de Grand Theft Auto-reeks.

Door een hack op ontwikkelaar Rockstar Games enkele jaren geleden lekten er eerder al vroege beelden en bestanden van Grand Theft Auto 6, en vorig jaar rond de feestdagen verscheen de broncode van GTA 5 en bestanden over diverse geannuleerde projecten online.

Nu zijn er tijdens Kerstmis weer documenten over de geschiedenis van de GTA-franchise gelekt. In documenten over de ontwikkeling van onder andere GTA Online, Vice City Stories, San Andreas en GTA Advance, die zijn geüpload via Internet Archive, zijn allerlei details te vinden.

Zo werd er aan het begin van dit millennium al gewerkt aan de voorloper van GTA Online. Er is een ontwerpdocument van 58 pagina's te vinden voor een project genaamd 'GTA: Online' waarin diverse details worden beschreven, waaronder de mogelijkheid om online te spelen met een zelfgemaakt personage.

Voormalige Rockstar-ontwikkelaar Obbe Vermeij heeft inmiddels bevestigd dat sommige van deze documenten inderdaad echt zijn. Sterker nog: hij werkte ooit aan een online deathmatch-modus voor de online game. De documenten kunnen hier gevonden worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!