Assassin's Creed Shadows behaalt meer dan twee miljoen spelers
Gamer.nl
Nieuws

Assassin's Creed Shadows behaalt meer dan twee miljoen spelers

De game kwam afgelopen donderdag uit op PS5, Xbox Series en pc

Meer dan twee miljoen mensen spelen het donderdag uitgekomen Assassin's Creed Shadows.

Dat kondigde Ubisoft gisteren aan - het is dus te verwachten dat de teller sindsdien nog verder is opgelopen. Afgelopen donderdag, op de dag van release, gaf het bedrijf al aan dat de game gespeeld werd door meer dan een miljoen spelers.

Ubisoft laat daarnaast weten dat de meer dan twee miljoen spelers in een paar dagen tijd "de releases van Assassin's Creed Origins en Odyssey voorbijstreeft". Valhalla wordt niet genoemd, maar dat is zo goed als de meest succesvolle AC-game die ook nog eens uitkwam tijdens de pandemie en rond de release van de PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Er hangt veel af van Assassin's Creed Shadows, want Ubisoft heeft het sinds het uitstel van de game vorig jaar, de tegenvallende verkoop van Star Wars Outlaws en de aankondiging dat XDefiant later dit jaar offline gaat moeilijk. Er gaan zelfs geruchten dat het bedrijf overweegt een nieuw bedrijf op te starten, daar de grootste franchises in onder te brengen en de rest van de IP's te verkopen. Een sterke verkoop van de game lijkt dus essentieel voor de uitgever. Precieze verkoopcijfers zijn vooralsnog niet aangekondigd.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naoe en de krijger Yasuke. Spelers kunnen grotendeels zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij richt Naoe zich vooral op parkour- en stealthgameplay en is Yasuke een gevreesde strijder die als een tank vijanden neermaait.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Er hangt ook controverse rondom Shadows. Niet alleen vanwege de zwarte huidskleur van krijger Yasuke, maar ook vanwege het feit dat het interieur van tempels in de game kapot kon worden gemaakt. Ubisoft heeft dit echter met een day one-patch verwijderd.

Lars Cornelis beloonde het spel met een 8,5 in de Gamer.nl-review: "Assassin’s Creed Shadows is gebouwd volgens een bekende blauwdruk, maar weet vrijwel ieder aspect te verfijnen of zelfs te perfectioneren. Vooral de waanzinnig mooie spelwereld, de dynamiek tussen de twee hoofdpersonages, en het gebalanceerde vechtsysteem springen eruit. Dit is zonder enige twijfel de beste Assassin’s Creed in jaren."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld

Microsoft heeft een Xbox-controller en Xbox Elite-controller gebaseerd op Doom: The Dark Ages uit de doeken gedaan. Ook komt er een 'consolewrap' voor de Xbox Series X uit.

Dat werd via Xbox Wire aangekondigd. De accessoires zijn in de trailer hieronder te zien. De draadloze Xbox-controller heeft een groene kleur gebaseerd op het hoofdpersonage uit de Doom-games. De controller kost 79,99 euro en kan hier besteld worden. De controller wordt ook geleverd met een downloadcode voor de Slayer Executioner Skin-dlc.

De Xbox Elite-controller heeft een transparante rode bovenkant en alle aanpasbare opties van de reguliere Elite-controller. Deze controller komt op 25 april uit en kan voor 199,99 euro gereserveerd worden. Tot slot is er nog de Xbox Series X-consolewrap die om de console gewikkeld kan worden. Deze kost 54,99 euro en kan hier besteld worden.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde begin dit jaar een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Doom: The Dark Ages komt op 15 mei naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'

Games op die Game Pass staan moeten ook te koop blijven staan

Phil Spencer, de CEO van Microsoft Gaming, heeft toegegeven dat Xbox Game Pass niet voor alle soorten spelers een geschikte vorm van gameconsumptie is.

Dat meldde hij in een interview met Variety, waarin hij ook benadrukte dat het bedrijf Xbox-games op Nintendo Switch 2 gaat uitbrengen. "(Game Pass) is niet voor iedereen. Als je maar één of twee games per jaar speelt, dan is Game Pass waarschijnlijk niet het juiste zakenmodel voor je. Je kan dan beter die twee games aanschaffen, en dat is volkomen logisch. Maar ik wil dat je de keuze hebt. Dus we willen er voor blijven zorgen dat alles wat op Game Pass staat ook te koop is."

Sommige mensen vragen zich al een tijdje af of Xbox Game Pass, waarbij consumenten een abonnement afsluiten en vervolgens alle first-party Microsoft-games en vele third-party-games kunnen spelen zonder ze te kopen, op de lange termijn wel houdbaar is voor Microsoft. Spencer meldde echter dat de hoeveelheid uren dat mensen games op Xbox spelen "redelijk substantieel blijft groeien. Game Pass is daar een belangrijk onderdeel van, maar ik zie Game Pass niet als het antwoord op alles. Het maakt onderdeel uit van de Xbox-strategie om nieuwe spelers te vinden."

Spencer vervolgde: "Ik heb Game Pass altijd gezien als nog een optie voor iemand die games wil spelen. We hebben vele zakenmodellen, van free-to-play en het kopen van games tot afgeprijsde spellen - Game Pass is ook een optie. Dus daar naar kijkend wil ik er voor zorgen dat het aantal uren dat mensen games spelen (op Xbox) blijft stijgen, dat nieuwe mensen dit zien als een manier om een bibliotheek aan games te vinden en op te bouwen. Daar richten we ons op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!