Aspyr is waarschijnlijk van de Star Wars: KotoR-remake gehaald
Nieuws

Aspyr is waarschijnlijk van de Star Wars: KotoR-remake gehaald

Het lijkt er op dat de ontwikkeling van de Star Wars: Knights of the Old Republic-remake niet meer in handen is van Aspyr Media.

Embracer Group, de eigenaar van ontwikkelaar Aspyr, laat weten dat een van diens triple-A-projecten van ontwikkelaar is gewisseld. Hoewel de remake van KotoR niet bij naam wordt genoemd, is het waarschijnlijk dat het om die game gaat.

Eerder deze zomer claimde journalist Jason Schreier namelijk al dat de ontwikkeling van de KotoR-remake gepauzeerd zou zijn. Hij meldde dat ontwikkelaar Aspyr Media in juli design director Brad Prince en art director Jason Minor had ontslagen, kort nadat de studio een demo van de game die aan partners Sony en Lucasfilm moest worden getoond af had gemaakt. Die demo zou niet aan interne verwachtingen hebben voldaan.

Hoewel Embracer dus niet specifiek meldt dat het om Star Wars: KotoR gaat, laat het bedrijf weten dat de wissel van ontwikkelaar is om er voor te zorgen "dat de kwaliteit op het gewenste niveau komt". Embracer claimt dat dit echter geen vertragingen veroorzaakt. Welke studio nu op de KotoR-remake zou zitten, is niet bekend. Mogelijk gaat het om Saber Interactive, waarvan eerder al bekend werd gemaakt dat ze Aspyr een handje hielpen.

Star Wars: Knights of the Old Republic wordt gezien als een van de, zo niet de beste Star Wars-games ooit gemaakt - het oorspronkelijke spel is van Bioware. De remake is console-exclusief voor PlayStation 5. Een releasedatum is niet bekend.

Embracer maakte vandaag ook bekend dat het een aantal bedrijven heeft overgenomen, waaronder Limited Run Games en Middle-earth Enterprises. Met laatstgenoemde bedrijf in handen heeft Embracer alle rechten op films, games en andere merchandise gebaseerd op The Lord of the Rings en The Hobbit verkregen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue
Nieuws

Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue

Makers zouden Ryu Ga Gotoku Studio wel op een nieuw deel willen zetten

Sega heeft een PlayStation 2-versie van de allereerste Shenmue gemaakt die nooit is uitgebracht.

Dat blijkt uit een Famitsu-interview met programmeurs Takeshi Hirai en Makoto Wada (via ResetEra). Eerstgenoemde: "Ik heb een PS2-versie van de eerste game gemaakt. Die is nooit uitgekomen, maar intern bestond er een versie die op de PS2 draaide. We hebben ook een Xbox-versie gemaakt, maar alleen Shenmue 2 kwam uit in Noord-Amerika."

De eerste Shenmue verscheen oorspronkelijk op de Dreamcast in 2000. Pas in 2018 kwam de game naar PlayStation, Xbox en pc. Het spel staat bekend om de vrijheid die gamers krijgen in een open spelwereld.

Overigens liet Eigo Kasahara, de planning director van Shenmue, in het interview weten dat hij de makers van de Like a Dragon-reeks wel zou toevertrouwen met het maken van een nieuwe Shenmue-game. "Als Ryu Ga Gotoku Studio het zou maken, zou het volgens mij een erg toffe Shenmue worden." Het meest recente deel in de reeks, Shenmue 3, kwam in 2019 uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities
Nieuws

Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities

Game komt op 4 maart naar pc, PS5 en Xbox Series

Een afgelopen week uitgekomen trailer van het aankomende Two Point Museum draait om de expedities die spelers kunnen organiseren.

Toen de game werd aangekondigd werd al duidelijk gemaakt dat deze expedities worden gehouden om nieuwe stukken te vinden om in het museum tentoon te stellen. Denk bijvoorbeeld aan het opgraven van botten van dinosauriërs.

De trailer toont dat spelers een locatie voor een expeditie moeten kiezen, en er moet ook een werknemer op de klus worden gezet. Het is daarbij belangrijk om deze werknemers te trainen. Daarbij moeten spelers soms keuzes maken tijdens deze - in tekst weergegeven - expedities.

Spelers kunnen in Two Point Museum hun eigen museum bouwen en runnen. Logischerwijs bestaat een museum uit meer dan tentoonstellingen. Er moet ook een cadeauwinkel zijn en gasten moeten de mogelijkheid hebben om naar het toilet te gaan en eten en drinken aan te schaffen. Ook moeten ze kennis op kunnen doen over alle stukken die tentoon worden gesteld, en deze stukken moeten ook goed onderhouden worden.

Two Point Museum verschijnt op 4 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!