Resident Evil-bedenker heeft genoten van Resident Evil 4 Remake
Gamer.nl
Nieuws

Resident Evil-bedenker heeft genoten van Resident Evil 4 Remake

Shinji Mikami zag dat het goed was

Shinji Mikami, de bedenker van de Resident Evil-reeks, laat weten met veel plezier de pas verschenen remake van Resident Evil 4 te hebben uitgespeeld.

Mikami is de bedenker van de Resident Evil-franchise en was de regisseur van de eerste vier delen. Vooral het vierde deel in de reeks wordt door velen als zijn meesterwerk gezien.

Op Twitter gaf de ontwikkelaar vandaag aan de onlangs verschenen remake te hebben uitgespeeld. "Ik heb er erg van genoten", zo laat hij weten in de tweet.

Het is niet bekend of Mikami tegenwoordig nog aan een game werkt. In 2010 richtte hij Tango Gameworks op, waar hij de The Evil Within Games mee maakte. Voor recentere releases Ghostwire: Tokyo en Hi-Fi Rush was hij executive producer. Eerder dit jaar gaf hij aan dat hij Tango Gameworks ging verlaten.

De remake van Resident Evil 4 is sinds 24 maart uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. De oorspronkelijke game verscheen in 2005 op GameCube en later ook op andere platforms. Het spel wordt gezien als een van de beste games binnen de franchise. Spelers kruipen in de huid van Leon S. Kennedy - bekend uit Resident Evil 2 - en doen een Europees dorpje aan waarin de inwoners extreem agressief blijken te zijn. Ondertussen probeert hij de ontvoerde dochter van de Amerikaanse president te redden.

Tom Kerkhof gaf de game een 8,5 op Gamer.nl: "Resident Evil 4 neemt alles wat goed was aan de oorspronkelijke game en stopt dat in een glanzend nieuw jasje. Het eindresultaat is net zo actievol als voorheen, net iets griezeliger en vooral veel, véél mooier. Ondanks dat weet het spel nergens écht te vernieuwen, waardoor het onwaarschijnlijk is dat deze remake dezelfde impact gaat hebben als zijn illustere voorganger", concludeerde hij in zijn recensie. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!