LittleBigPlanet 3-servers blijven offline
Nieuws

LittleBigPlanet 3-servers blijven offline

Begin dit jaar gingen ze offline vanwege technische problemen

De servers van LittleBigPlanet 3 die begin dit jaar offline gingen, blijven voorgoed offline.

Dat heeft Sony aangekondigd middels een statement. Begin dit jaar gingen de servers van de game offline vanwege technische problemen, maar nu is besloten ze nooit meer terug online te brengen.

Dit heeft als gevolg dat alle creaties van andere spelers niet meer toegankelijk zijn. Wel zal user generated content die lokaal op de PlayStation 4 is opgeslagen beschikbaar blijven. Mensen kunnen in de game logischerwijs hun eigen creaties blijven maken, maar deze niet meer online delen. De offline campagne blijft gewoon beschikbaar.

LittleBigPlanet 3 kwam in 2014 uit en is ontwikkeld dor Sumo Digital. Media Molecule, de hoofdontwikkelaar van de reeks die daarna Dreams uitbracht, assisteerde.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Groot lek bevat nooit eerder verschenen Halo-content
Nieuws

Groot lek bevat nooit eerder verschenen Halo-content

Waaronder een demo van de eerste Halo toen de game nog in third-person was

Er is deze week voor meer dan 25 jaar aan nooit uitgekomen Halo-content op internet verschenen.

De gelekte content lijkt voort te komen uit een samenwerking tussen het modteam van Digsite en huidige Halo-ontwikkelaar Halo Studios (voorheen 343 Industries). Het bedrijf werkt al enige tijd samen met modders om oude, nooit eerder aangeboden Halo-content speelbaar te maken, zoals een E3-demo van Halo 2 in The Master Chie

Met Digsite werkte Halo Studios ook aan het beschikbaar stellen van een uit 1998 afkomstige Macworld-demo van de eerste Halo, dat op dat moment nog een third-person shooter was. Deze demo is dankzij het lek nu volledig speelbaar op pc, naast in totaal 90 GB aan bestanden gerelateerd aan nooit afgemaakte en verwijderde content uit andere Halo-games.

Volgens een voormalig lid van het Digsite-modteam is niemand van de huidige of voormalige leden van het team verantwoordelijk voor het lek, maar het is op moment van schrijven niet bekend waar het dan precies vandaan komt. Wel laat een ander voormalig Digsite-lid weten dat er niet uitbetaald wordt en dat de werkdruk hoog ligt, waardoor een aanzienlijk gedeelte van het team zou zijn opgestapt. Mogelijk heeft dat dus toch te maken met het lek.

Afgelopen oktober werd zoals hierboven al gemeld aangekondigd dat 343 Industries voortaan door het leven gaat als Halo Studios. Ook werd daarbij gemeld dat de Halo-franchise overstapt op de Unreal Engine. Er zijn volgens de studio meerdere Halo-games in ontwikkeling.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rare toont nieuwe illustratie van Everwild om feestdagen te vieren
Nieuws

Rare toont nieuwe illustratie van Everwild om feestdagen te vieren

Het leeft!

Om de feestdagen in te luiden heeft Rare een nieuwe illustratie van hun langverwachte game Everwild gedeeld.

Everwild werd in 2019 onthuld. De laatste trailer van de game werd vier jaar geleden vertoond. Sindsdien is het stil rondom het spel en fans wachten dan ook met smart op een teken van leven.

Die kwam er tijdens de kerstdagen. Rare deelde een illustratie om de feestdagen mee in te luiden, en die illustratie is duidelijk in de grafische stijl van Everwild. Te zien is een boom met paarse bladeren, een wezen met een geeloranje gewei en verschillende personages.

Het is nog niet bekend wat spelers precies doen in Everwild, al zou het volgens geruchten iets weghebben van Viva Piñata, een andere game van Rare waarin spelers hun eigen tuintje hebben en daarin dieren van papier-maché fokken. Verder is Rare bekend van spellen als Sea of Thieves, Banjo-Kazooie, Donkey Kong Country, GoldenEye 007 en Perfect Dark.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!