Kratos' lot was eerst heel anders in God of War Ragnarök
Nieuws

Kratos' lot was eerst heel anders in God of War Ragnarök

De makers van God of War Ragnarök hadden eerst een ander lot in gedachten voor hoofdpersonage Kratos dan het einde van de game.

Dat liet narratief regisseur Matt Sophos weten aan MinnMax - het interview is hieronder te bekijken. Logischerwijs bevatten het interview en dit nieuwsbericht spoilers voor God of War (2018) en God of War Ragnarök.

Aan het einde van God of War ziet Kratos een muurschildering waarop zijn dood wordt afgebeeld. De schildering is wederom in Ragnarök te zien, maar Kratos sterft uiteindelijk niet. Sophos werd tijdens het interview dan ook gevraagd of het in eerste instantie wel de bedoeling was dat Kratos zou sterven.

"We gaven (regisseur Eric Williams) een vroege schets van het verhaal die we hadden bedacht. Daarin stierf Kratos tijdens het eerste gevecht met Thor aan het begin van de game." Hij vervolgt: "Het was echter geen permanente dood. Het boeit me niet, ik kan dit vertellen want het zit niet in de game: hij zou door Atreus uit de hel gehaald worden. Maar het zou zo'n twintig jaar later zijn - het zou om een grote sprong in de tijd gaan."

Uiteindelijk besloot Williams dat een andere richting in het verhaal nodig was, en wat Sophos betreft was dat de juiste beslissing. "Hij vond dat Kratos al te vaak was gestorven en terug tot leven was gewekt. Het zou een beetje teveel voelen als 'oh, jullie zeiden dat hij dood zou gaan, jullie hebben hem gedood, maar hebben hem toch weer tot leven gewekt'. Daar zou geen emotie in hebben gezeten, en (Williams) had absoluut gelijk. Daarom bleef het idee niet lang staande."

Volgens Sophos heeft het huidige einde van Ragnarök ook een boodschap voor spelers - dat hun lot niet per se bezegeld is. "Toen we het verhaal schreven, wisten we dat het moest gaan over loslaten en veranderen. Wetende dat de Noordse mythologie om het lot en profetie draait, wilden we zeggen dat dat onzin is. Niets dat geschreven is, is onuitwisbaar. Zolang je maar veranderingen in je leven wil toepassen ben je niet gebonden aan het lot. Dat verhaal wilden we uiteindelijk vertellen. Anders hadden we in feite geclaimd dat Kratos niet kan veranderen, en dat zou stom zijn."

God of War Ragnarök is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4. Erik Nusselder deelde een 9 uit aan de game: "God of War Ragnarök is meer God of War, maar wel op de allerbeste manier. Heb je genoten van de vorige game en wil je vooral weten of het vervolg de verwachtingen waarmaakt, dan luidt het korte antwoord ja. Je zult niet teleurgesteld zijn."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error