Wizards of the Coast houdt met veel bedrijven gesprekken over Baldur's Gate 4
Nieuws

Wizards of the Coast houdt met veel bedrijven gesprekken over Baldur's Gate 4

Larian Studios gaf eerder al aan geen interesse te hebben

Wizards of the Coast, de eigenaar van de Dungeons and Dragons-franchise, houdt met diverse bedrijven gesprekken om te kijken wie de volgende Baldur's Gate-game gaat ontwikkelen.

Dat vertelt Eugene Evans, de senior vicepresident van digitale strategie en licenties bij Wizards of the Coast, aan PC Gamer. "We praten met veel partners en worden door vele anderen benaderd die de uitdaging op zich willen nemen om te kijken wat de toekomst van de Baldur's Gate-franchise inhoudt."

Hij vervolgt: "We hopen dus niet dat het nog eens 25 jaar duurt (tot een volgende game uitkomt), zoals het geval was bij Baldur's Gate 2 en 3. Maar we gaan wel onze tijd nemen om de juiste partner, de juiste benadering en het juiste product te vinden dat de toekomst van Baldur's Gate 3 kan vormen. We nemen dat enorm serieus. (...) De lat ligt erg hoog, en het is onze taak om daar overheen te gaan."

Evans laat ook weten dat de personages uit Baldur's Gate 3 wat hem betreft nu onderdeel uitmaken van de officiële Dungeons and Dragons-canon. "Ik mag graag denken dat deze personages in toekomstige producten kunnen verschijnen." Onlangs gaf acteur Neil Newbon al aan dat hij de rol van Astarion graag zou voortzetten.

Dat Wizards of the Coast naar een bedrijf zoekt dat aan een nieuwe Baldur's Game-game kan gaan werken, is geen schokkende onthulling. De derde game, die werd ontwikkeld door het Belgische Larian Studios, heeft veel prijzen in de wacht gesleept. Toch gaf die studio eerder al aan geen vierde deel te willen ontwikkelen, en in plaats daarvan een game buiten de Dungeons and Dragons-IP te gaan ontwikkelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!