Larian wil geen Baldur's Gate 3-dlc of Baldur's Gate 4 ontwikkelen
Nieuws

Larian wil geen Baldur's Gate 3-dlc of Baldur's Gate 4 ontwikkelen

De nieuwe game van de studio is al in ontwikkeling

Baldur's Gate 3-ontwikkelaar Larian Studios heeft aangegeven geen dlc voor de game te willen ontwikkelen. Ook heeft het bedrijf geen behoefte in het maken van Baldur's Gate 4.

Dat onthulde oprichter Swen Vincke tijdens een panel op de Game Developers Conference gisteren (via IGN). In plaats daarvan wil de Belgische ontwikkelaar zich richten op dingen buiten de Dungeons & Dragons-franchise. Wizards of the Coast is de eigenaar van de IP, en kan logischerwijs wel andere ontwikkelaar zetten op bijvoorbeeld een vierde deel in de gamereeks.

Larian gaf vorig jaar al aan dat het aan een nieuwe game werkt. Later in het jaar liet Vincke weten dat het de bedoeling is dat de nieuwe game grenzen gaat verleggen. "Ik zou willen dat ik jullie meer kon vertellen over onze volgende game, maar dit motiveert ons enorm om vele grenzen te verleggen. Ik ben er erg enthousiast over."

Baldur's Gate 3 was een van de meest geprezen games van vorig jaar. Gisteren won het spel nog de award voor game van het jaar tijdens de Game Developers Choice Awards. Tijdens de uitreiking liet Vincke zich kritisch uit over de ontslagrondes binnen de game-industrie.

Eerder deze week bleek dat de fysieke versie van Baldur's Gate 3 op pc op dit moment verzonden wordt. De fysieke edities voor PlayStation 5 en Xbox Series laten nog wat langer op zich wachten - die worden ergens in april of mei verzonden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst
Nieuws

Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst

Wordt eind deze maand gehouden op PS5, PS4, Xbox Series en Steam

Vanaf 27 maart wordt er een tweede open bèta voor het in april te verschijnen Fatal Fury: City of the Wolves georganiseerd.

Dat heeft SNK aangekondigd. Afgelopen februari werd er al een eerste open bètaperiode gehouden en de tweede gaat op 27 maart om 6:00 uur van start. Hij loopt tot 31 maart 10:00 uur. De bèta kan door iedereen op PlayStation 5, Playstation 4, Xbox Series X en S en Steam gespeeld worden. Een PlayStation Plus- of Game Pass Core-abonnement is niet vereist.

Spelers kunnen tijdens de tweede bètaperiode uit negen personages kiezen - waaronder voor het eerst Tizoc - en modi als Ranked Match, Casual Match, Room Match, Classic Versus en Training uitproberen.

Fatal Fury: City of the Wolves bevat zowel bekende als nieuwe gezichten - in totaal zullen er zeventien speelbare personages op release beschikbaar zijn. Natuurlijk keren iconische personages als Terry Bogard en Rock Howard terug. Nieuwe personages zijn onder andere Vox Reaper en Preecha. Er komt ook een seizoenspas uit waarmee vijf personages worden toegevoegd.

City of the Wolves moet nieuwe mechanieken met klassieke fighter-gameplay combineren. Zo is er een nieuw REV-systeem, waarmee krachtige moves mogelijk zijn. Klassieke systemen als Combination Attacks, S.P.G. en Just Defense keren terug. Naast een 'Arcade Style'-besturing voor ervaren rotten is er ook 'Smart Style'-besturing voor nieuwkomers, waarbij via simpele knoppencombinaties mooie moves gemaakt kunnen worden.

Naast de verhalende modus is er ook een rpg-adventure genaamd Episodes of South Town, waarbij spelers XP verdienen en skills opbouwen. Verder wordt de game ook uitgerust met moderne en gewilde opties voor fighters, zoals rollback netcode, cross-platform-gameplay en diverse online opties.

Fatal Fury: City of the Wolves komt op 24 april uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Steam en Epic Games Store. De Fatal Fury-reeks ging in 1991 van start met Fatal Fury: King of Fighters op de Neo Geo. De laatste game in de franchise kwam in 1999 uit, maar sindsdien zijn veel van de personages uit de reeks wel in de King of Fighters-franchise verschenen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6
Nieuws

Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6

CS: Legacy staat gepland voor een release dit jaar

Een groep fans werkt aan CS: Legacy, een remake van Counter-Strike 1.6 die op Valve's Source Engine SDK wordt ontwikkeld.

Het project wordt ontwikkeld door diverse voormalige ontwikkelaars van de CSPromod, een volledig aanpasbare versie van Counter-Strike op de Source Engine. CS: Legacy wordt "helemaal met honderd procent custom code en game assets ontwikkeld".

In de trailer die is uitgebracht is te zien dat klassieke elementen uit Counter-Strike 1.6 nagebootst zijn, waaronder de klassieke geluiden, remakes van oorspronkelijke maps zoals Nuke, en ragdoll-animaties.

Hoewel het de bedoeling is dat CS: Legacy in de loop van dit jaar verschijnt, is het nog maar de vraag of Valve - de eigenaar van de IP - dat laat gebeuren. Zo werd Classic Offensive, een remake van Counter-Strike: Global Offensive, eerder al offline gehaald door het bedrijf. Aan de andere kant wordt Black Mesa, een door fans gemaakte remake van de eerste Half-Life, wel toegelaten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!