Ubisoft sluit geen pc-accounts waarmee ooit games zijn gekocht
En daarbij worden alleen accounts die al langer dan vier jaar inactief zijn gesloten
Ubisoft heeft verduidelijkt dat het geen pc-accounts van gebruikers sluit als daarmee ooit games zijn aangeschaft.
Eerder deze week bevestigde Ubisoft dat accounts van de uitgever op pc gesloten worden wanneer ze te lang inactief zijn. Dit nadat een gamer liet weten een e-mail te hebben gekregen van Ubisoft met een waarschuwing dat zijn account zou worden gesloten vanwege langdurige activiteit.
Ubisoft reageerde bevestigend op de Tweet en meldde dat men deze situatie kan vermijden door binnen dertig dagen na het ontvangen van de e-mail in te loggen op het betreffende Ubisoft Account. Er zit blijkbaar een knop in de e-mail waarmee de sluiting van het account kan worden geannuleerd.
De situatie zorgde voor ophef bij gamers, bovenal omdat mensen bang waren hierdoor toegang tot hun pc-games van Ubisoft kwijt te raken. Dat blijkt echter niet het geval te zijn. De uitgever heeft aan Eurogamer bevestigd dat accounts waar ooit games mee zijn aangeschaft niet worden verwijderd.
De uitgever benadrukte ook nogmaals dat het dit doet vanwege Europese regelgeving waarin staat dat bedrijven niet langdurig persoonlijke informatie van gebruikers mogen bewaren als men al lange tijd niet meer gebruikmaakt van een service. Daarbij gaat het volgens Ubisoft alleen om accounts die langer dan vier jaar inactief zijn.