T-Force' nieuwe AIO-koeler koelt zowel cpu als ssd
Gamer.nl
Nieuws

T-Force' nieuwe AIO-koeler koelt zowel cpu als ssd

Teamgroup en gaming-dochtermerk T-Force hebben een nieuwe AIO-waterkoeler onthuld, welke simultaan een cpu en ssd verkoelt.

In het officiële aankondigingsbericht geeft Teamgroup de koeler nog geen naam, maar wordt vooral de noodzaak voor een dergelijke oplossing onderstreept. "Over 12 watt kan de controller van een PCIe 4.0-ssd op 7.000 MB/s een temperatuur van 110 graden behalen. Als PCIe 5.0-ssd's op 12.000 MB/s presteren en mogelijk meer dan 14 watt vergen, dan kunnen we een scherpe stijging in controller-temperatuur verwachten." 

In ieder geval de door Teamgroup verwachte snelheden lijken gefundeerd: vroege prototypes van PCIe 5.0-ssd's hebben in het verleden al eens de 12,5 GB/s aangetikt. In die gevallen spreken de fabrikanten echter zelden over stroomverbruik en temperaturen.

Om de vermoedelijk stevig stijgende temperaturen bij te benen heeft Teamgroup aan "de meest geschikte oplossing" gesleuteld, wat klaarblijkelijk resulteerde in een AIO-processorkoeler met een ingesloten ssd-koeleenheid. Teamgroup zou daarnaast een eigen grafeen-koperfolie en gevinde hittespreider van aluminium gepatenteerd hebben, maar verklapt niet of diezelfde innovaties daadwerkelijk in de nieuwe AIO-koeler verwerkt zijn.

Van de onthulde productafbeelding is wel af te leiden dat het om een wit, argb-verlicht waterkoelsysteem zou gaan, met ogenschijnlijk een 360 mm radiatoreenheid (3 x 120 mm fans). De koeleenheid voor ssd's bedekt met alle waarschijnlijkheid M.2-ssd's tot en met het gestandaardiseerde 2280-formaat. Zowel de ventilatoren als de pompeenheid en het ssd-component lijken voorzien te zijn van argb-accenten. 

Per persbericht stelt Teamgroup ook dat de nieuwe AIO-koeler in anticipatie van PCIe 5.0-ssd's al "gelanceerd" is, maar dat betreft mogelijk een vertaalfout. In het officiële productoverzicht van Teamgroup en T-Force is de nieuwe argb-koeloplossing nog nergens te bekennen. Ondertussen lijkt het AIO-vehikel nog altijd geen naam te hebben, laat staan een prijsindicatie. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!