T-Force' nieuwe AIO-koeler koelt zowel cpu als ssd
Nieuws

T-Force' nieuwe AIO-koeler koelt zowel cpu als ssd

Teamgroup en gaming-dochtermerk T-Force hebben een nieuwe AIO-waterkoeler onthuld, welke simultaan een cpu en ssd verkoelt.

In het officiële aankondigingsbericht geeft Teamgroup de koeler nog geen naam, maar wordt vooral de noodzaak voor een dergelijke oplossing onderstreept. "Over 12 watt kan de controller van een PCIe 4.0-ssd op 7.000 MB/s een temperatuur van 110 graden behalen. Als PCIe 5.0-ssd's op 12.000 MB/s presteren en mogelijk meer dan 14 watt vergen, dan kunnen we een scherpe stijging in controller-temperatuur verwachten." 

In ieder geval de door Teamgroup verwachte snelheden lijken gefundeerd: vroege prototypes van PCIe 5.0-ssd's hebben in het verleden al eens de 12,5 GB/s aangetikt. In die gevallen spreken de fabrikanten echter zelden over stroomverbruik en temperaturen.

Om de vermoedelijk stevig stijgende temperaturen bij te benen heeft Teamgroup aan "de meest geschikte oplossing" gesleuteld, wat klaarblijkelijk resulteerde in een AIO-processorkoeler met een ingesloten ssd-koeleenheid. Teamgroup zou daarnaast een eigen grafeen-koperfolie en gevinde hittespreider van aluminium gepatenteerd hebben, maar verklapt niet of diezelfde innovaties daadwerkelijk in de nieuwe AIO-koeler verwerkt zijn.

Van de onthulde productafbeelding is wel af te leiden dat het om een wit, argb-verlicht waterkoelsysteem zou gaan, met ogenschijnlijk een 360 mm radiatoreenheid (3 x 120 mm fans). De koeleenheid voor ssd's bedekt met alle waarschijnlijkheid M.2-ssd's tot en met het gestandaardiseerde 2280-formaat. Zowel de ventilatoren als de pompeenheid en het ssd-component lijken voorzien te zijn van argb-accenten. 

Per persbericht stelt Teamgroup ook dat de nieuwe AIO-koeler in anticipatie van PCIe 5.0-ssd's al "gelanceerd" is, maar dat betreft mogelijk een vertaalfout. In het officiële productoverzicht van Teamgroup en T-Force is de nieuwe argb-koeloplossing nog nergens te bekennen. Ondertussen lijkt het AIO-vehikel nog altijd geen naam te hebben, laat staan een prijsindicatie. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error