Systeemeisen pc-versie Horizon Forbidden West onthuld
Nieuws

Systeemeisen pc-versie Horizon Forbidden West onthuld

Game verschijnt op 21 maart via Steam en Epic Games Store

Guerrilla Games en Nixxes hebben de systeemeisen van de pc-versie van Horizon Forbidden West: Complete Edition onthuld.

Dat deden de ontwikkelaars op PlayStation Blog. De complete systeemeisen zijn in de illustratie hieronder te bekijken. Duidelijk is in ieder geval dat spelers minstens 150 GB aan vrije SSD-schijfruimte moeten hebben.

Daarbij kunnen pc-gamers uit verschillende grafische presets kiezen, die lopen van erg laag naar erg hoog. Dit stelt gamers in staat om de game op onder andere draagbare hardware tot de meest krachtige pc's te spelen. Er zijn daarnaast diverse opties in de game om de graphics en prestaties naar eigen hand te zetten. Zo kan de kwaliteit van textures en de hoeveelheid details qua schaduwen, water, terrein en meer aangepast worden. Ook kunnen effecten zoals lens flare, bloom en vignette in- en uit worden geschakeld.

De PS5-verise van de Complete Edition verscheen afgelopen oktober al. Deze bevat naast het hoofdspel ook de uitbreiding Burning Shores. Daarnaast is er een digitale soundtrack en digitale artbook, de eerste volume van een digitale comic, een extra pose en gezichtsverf voor in de fotomodus, en diverse in-game extra's zoals een Nora Thunder Elite-outfit. De pc-versie verschijnt op 21 maart op Steam en Epic Games Store.

orizon Forbidden West kreeg een 9 op Gamer.nl van Ron Vorstermans: "Mooier, soepeler, beter geschreven, een consistent verhaal, meer verrassingen en betere hoofd- en zijmissies: Horizon Forbidden West is op bijna ieder front beter dan Horizon Zero Dawn."

Redacteur Lars Cornelis gaf een 7 aan uitbreiding Burning Shores: "Het is makkelijk om te roepen dat Horizon Forbidden West: Burning Shores ‘leuk voor de fans’ is. De uitbreiding biedt immers meer van hetzelfde en het verhaal rolt de rode loper uit voor Horizon 3. Maar veel meer zit er niet in en dat maakt het ook een hele gemakzuchtige uitbreiding. We kunnen niet aan de indruk ontkomen dat er meer gedaan had kunnen worden met het tektonisch instabiele Los Angeles."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!