Starfield-patch voegt DLSS en mogelijkheid om voedsel meteen op te eten toe
Daarnaast worden er diverse bugs opgelost
Er is een nieuwe update voor Starfield uitgekomen waarmee onder andere DLSS-ondersteuning aan de pc-versie wordt toegevoegd.
In de Steam-bèta was ondersteuning voor DLSS al aanwezig, maar nu is dit beschikbaar gekomen voor alle spelers van de pc-versie van het spel. De patch geeft eigenaren van Nvidia-kaarten de mogelijkheid om Starfield te upscalen via het gebruik van AI, zonder dat de prestaties daar onder lijden - bijvoorbeeld om de resolutie van 1080p naar 4K te brengen. Sinds release ondersteunde de pc-versie van Starfield wel FSR2, een vergelijkbare technologie voor AMD-kaarten.
De patch maakt het verder mogelijk om voedsel uit de spelwereld meteen op te eten in plaats van eerst op te pakken en via het menu op te eten. Dit was een veelgevraagde optie van spelers. Verder zijn er diverse bugs opgelost, waaronder een bug waarbij NPC's naakt op beeld verschenen en diverse bugs die missies plaagden. De volledige patch notes zijn hier te vinden.
Starfield - de nieuwe game van de makers van de The Elder Scrolls-reeks - verscheen op 6 september op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. Eerder liet Microsoft weten dat het spel een nieuw record van meeste gelijktijdige nieuwe Xbox Game Pass-abonnees op een dag teweegbracht.
Lars Cornelis gaf een 9 aan de game: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."