Starfield-patch voegt DLSS en mogelijkheid om voedsel meteen op te eten toe
Gamer.nl
Nieuws

Starfield-patch voegt DLSS en mogelijkheid om voedsel meteen op te eten toe

Daarnaast worden er diverse bugs opgelost

Er is een nieuwe update voor Starfield uitgekomen waarmee onder andere DLSS-ondersteuning aan de pc-versie wordt toegevoegd.

In de Steam-bèta was ondersteuning voor DLSS al aanwezig, maar nu is dit beschikbaar gekomen voor alle spelers van de pc-versie van het spel. De patch geeft eigenaren van Nvidia-kaarten de mogelijkheid om Starfield te upscalen via het gebruik van AI, zonder dat de prestaties daar onder lijden - bijvoorbeeld om de resolutie van 1080p naar 4K te brengen. Sinds release ondersteunde de pc-versie van Starfield wel FSR2, een vergelijkbare technologie voor AMD-kaarten. 

De patch maakt het verder mogelijk om voedsel uit de spelwereld meteen op te eten in plaats van eerst op te pakken en via het menu op te eten. Dit was een veelgevraagde optie van spelers. Verder zijn er diverse bugs opgelost, waaronder een bug waarbij NPC's naakt op beeld verschenen en diverse bugs die missies plaagden. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Starfield - de nieuwe game van de makers van de The Elder Scrolls-reeks - verscheen op 6 september op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. Eerder liet Microsoft weten dat het spel een nieuw record van meeste gelijktijdige nieuwe Xbox Game Pass-abonnees op een dag teweegbracht.

Lars Cornelis gaf een 9 aan de game: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!