Senua's Saga: Hellblade 2 draait in 30 fps op Xbox Series-consoles
Nieuws

Senua's Saga: Hellblade 2 draait in 30 fps op Xbox Series-consoles

Ninja Theory-medeoprichter niet meer werkzaam bij het bedrijf

Senua's Saga: Hellblade 2 draait in 30 frames per seconde op zowel Xbox Series X als Series S.

Dat liet GamePro weten. De internationale pers mocht onlangs aan de slag met de game en heeft het kantoor ontwikkelaar Ninja Theory bezocht, en deze informatie komt daar uit voort.

Zoals gezegd draait de game in 30 fps op Xbox-consoles. De game houdt daarbij een dynamische resolutie aan. Er zijn geen verschillende grafische modi om uit te kiezen. Alleen op pc kan de framerate voorbij de 30 fps. Volgens de VFX-regisseur van de game moet de huidige framerate een "cinematische ervaring" opleveren.

GamePro benadrukt daarbij overigens dat de 30 fps de redacteur niet stoorde tijdens het spelen. Dit komt vooral omdat het gametempo relatief laag ligt.

Eerder dit jaar werd gemeld dat Senua's Saga ongeveer even lang is als het eerste deel - gemiddeld genomen rond de acht uur aan speeltijd. In een nieuw interview met IGN liet studiohoofd Dom Matthews zich uit over deze lengte. "Er is een verhaal dat we willen vertellen met een begin, midden en einde en daar willen we de juiste vorm en lengte voor vinden. Dat is ons uitgangspunt."

Hij vervolgt: "Ik vind het mooi om te zien dat er veel mensen zijn die graag een kortere ervaring hebben, iets waar ze op vrijdagavond voor kunnen zitten, koptelefoon op, lichten uit en zichzelf verliezen in die ervaring. Het zijn niet per se spelers die een game van vijftig of honderd uur willen spelen. Ik ben er daar één van - ik houd van kortere games."

Polygon bevestigt daarnaast dat Tameem Antoniades, de medeoprichter van Ninja Theory en de voormalige chief creative director, niet meer bij de studio werkzaam is. Polygon kwam Antoniades niet tegen tijdens het studiobezoek, en een woordvoerder van Xbox bevestigde kort daarna dat hij inderdaad niet meer in dienst is bij de studio.

Senua's Saga: Hellblade 2 werd in 2019 aangekondigd en betreft het vervolg op de culthit Hellblade: Senua's Sacrifice. Beide games draaien om Senua en hoe zij omgaat met haar psychose. De game wordt zoals hierboven vermeld ontwikkeld door Ninja Theory, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Game Studios. De game komt op 21 mei naar Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel op release op Xbox Game Pass. Het spel zal alleen digitaal beschikbaar komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld
Nieuws

Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld

Diverse gratis updates en drie betaalde uitbreidingen op komst

Deep Silver en Warhorse Studios hebben bekendgemaakt welke content Kingdom Come Deliverance 2-spelers in de loop van het jaar voor de game kunnen verwachten.

Zo zal aankomende lente een aantal gratis updates verschijnen, waaronder een 'kappersfeature' om het uiterlijk van het hoofdpersonage te veranderen, een Hardcore-modus voor nog meer uitdaging en paardenraces. Gedurende de rest van het jaar zullen er diverse gratis updates uitkomen om de game te verbeteren.

In de loop van de zomer verschijnt de betaalde uitbreiding 'Brushes with Death'. Hierin helpt hoofdpersonage Henry een artiest met een twijfelachtig verleden. Ook in het najaar volgt een betaalde uitbreiding, ditmaal met de naam 'Legacy of te Forge', waarin spelers de smidsafkomst van Henry verkennen. Tot slot zal ook volgende winter een betaalde uitbreiding verschijnen in de vorm van 'Mysteria Ecclesia', waarin spelers de intriges van het Sedlec-klooster achterhalen.

De hierboven genoemde betaalde uitbreidingen maken onderdeel uit van de uitbreidingspas van de game, die ook bij de Gold Edition van het spel zit. Deze Gold Edition kost 79,99 euro.

Kingdom Come Deliverance 2 is het vervolg op de in 2018 verschenen eerste game en laat spelers terugkeren naar het Centraal Europa van de vijftiende eeuw - de game speelt zich na het eerste deel af. Spelers besturen Henry, de zoon van een smid, die in een duizelingwekkend verhaal van wraak, bedrog en zelfontdekking terechtkomt.

De game speelt zich af in het Boheems Paradijs, een echte locatie die nog altijd bezocht kan worden in de Tsjechische Republiek. Zo zijn er het majestueuze Kasteel Trosky en de mijnstad Kutná Hora. Het gameplayconcept van het origineel, waarin de wereld realistisch op de acties van de speler reageert, blijft intact. Wel is het vechtsysteem op de schop gegaan, en zijn er nu ook nieuwe wapens voor op afstand, zoals kruisbogen en vroege vuurwapens.

Kingdom Come Deliverance 2 komt op 4 februari naar pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Onlangs bleek nog dat het spel volgens de makers het langste script voor een game ooit heeft.

Marvin Toepoel ging onlangs aan de slag met de game, zoals te lezen valt in de preview: "De rijke natuur van Bohemen komt nog veel beter tot zijn recht dan in het eerste deel, met dank aan sterk verbeterde graphics en belichting. Het geheel draait op PS5 soepel op 60 fps. Vanaf minuut één is ook duidelijk dat Warhorse Studios KCD2 een stuk beter heeft afgewerkt dan zijn voorganger. Npc’s bewegen natuurlijker en het handjevol bugs dat we tegenkomen is zo minimaal dat je goed op moet letten om er überhaupt iets van mee te krijgen (op twee crashes na). Waar deel één na zijn release nog maanden aan patches nodig had, lijkt het vervolg al voor release in een betere staat te verkeren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen
Nieuws

Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen

Veel fysieke games die in de VS worden verkocht, worden in Mexico geproduceerd

Het importtarief dat de Verenigde Staten op in Mexico gemaakte producten gaat leggen, kan er voor zorgen dat de prijs van games gaat stijgen - uiteindelijk mogelijk zelfs mondiaal.

De huidige Amerikaanse president Donald Trump heeft aangegeven vanaf februari een handelstarief van 25 procent op producten uit Canada en Mexico te leggen die in de VS verkocht worden. Dat zou kunnen betekenen dat deze producten qua prijs gaan stijgen in dat land, om er voor te zorgen dat bedrijven deze tarieven kunnen betalen zonder in te leveren op hun verdiensten.

Mat Piscatella, de over het algemeen goed geïnformeerde executive director van gamemarketonderzoeksinstelling Circana (NPD), claimt dat deze importtarieven een negatief effect op gameprijzen kunnen hebben. Veel fysieke games die in de Verenigde Staten worden verkocht, worden namelijk in Mexico samengesteld.

Dit zou dus als effect kunnen hebben dat gameprijzen omhoog gaan - zowel voor fysieke als digitale games, aangezien gamebedrijven de prijzen van digitale games mogelijk gelijk zullen willen houden met fysieke games. Om de situatie overal gelijk te houden, is het mogelijk dat uitgevers de prijzen wereldwijd verhogen. De importtarieven kunnen er volgens Piscatella ook voor zorgen dat er minder games fysiek zullen uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!