Radeon RX 6600 XT duikt op met foto's en mining-benchmarks
Gamer.nl
Nieuws

Radeon RX 6600 XT duikt op met foto's en mining-benchmarks

Fotomateriaal van een Radeon RX 6600 XT-videokaart zijn recentelijk gelekt op het Chinese sociale platform Baidu Tieba. De foto's zijn inmiddels verwijderd, maar lieten de te verschijnen kaart in vol ornaat zien. Het betrof in dit geval een partnerdesign van een nog onbekende fabrikant.

De gelekte foto's tonen een Radeon-videokaart met twee ruime ventilatoren. Qua koelelement betreft het een grote gevinde metaalblok — vaak vaste kost voor lager geprijsde videokaarten. Op de foto's is niet duidelijk te achterhalen van welke AMD-partner dit ontwerp precies komt.

©GMRimport

Gelijktijdig met het lekken van de foto's kwamen ook een paar benchmarks boven water. De vermoedelijke Chinese gebruiker testte de nieuwe AMD-gpu in Ludashi, klaarblijkelijk een stukje crypto-miningsoftware wat nauwelijks buiten China gebruikt wordt. 

De ingebouwde rangschikking van Ludashi zet de RX 6600 XT boven de recent verschenen RTX 3070 Ti van concurrent Nvidia. Qua mining-resultaten is dat niet verkeerd voor AMD's doen, al is onduidelijk of de RTX 3070 Ti gebottleneckt wordt door de Lite Hash Rate-trechter.

©GMRimport

AMD's Radeon RX 6600 XT is het derde product gebaseerd op de Navi 23-gpu, maar de eerste die als desktopkaart beschikbaar zal worden gesteld. De RX 6600 XT-modellen dienen nog iets goedkoper geplaatst te worden onder de 1440p-kaart van AMD, de RX 6700 XT.

Oorspronkelijk had AMD door laten schemeren dat de Radeon RX 6600 XT in de eerste helft van 2021 op de markt zou verschijnen. Inmiddels zijn we daar ruim voorbij en houdt AMD de lippen stijf over de kaart. Dat terwijl de hoeveelheid hardnekkige geruchten toe blijft nemen. 

Momenteel wordt verwacht dat AMD's Radeon RX 6600 XT ergens in augustus moet lanceren, voor een adviesprijs rond de 399 dollar.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
Gamer.nl
Nieuws

Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game

De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid

Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.

Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".

Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".

In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.

Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.

De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.

De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games

De controller is dus niet alleen geschikt voor klassieke GameCube-games via Switch Online

Nintendo heeft verduidelijkt dat de nieuwe GameCube-controller voor Nintendo Switch 2 toch wel voor allerlei games op Switch 2 gebruikt kan worden, en niet alleen GameCube-spellen die via Nintendo Switch Online worden aangeboden.

Eerder deze maand merkten Nintendo-fans in een video over de komst van GameCube-games naar Nintendo Switch 2 via Switch Online de volgende tekst op: “De controller is alleen compatibel met Nintendo GameCube - Nintendo Classics.” Logischerwijs ging men er op basis van deze info van uit dat de nieuwe GameCube-controller alleen met klassieke GameCube-games via Switch Online gebruikt kon worden.

Nintendo heeft dit nu echter opgehelderd. Blijkbaar kan de controller ook voor andere Switch 2-games gebruikt worden, maar kan Nintendo niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. "De GameCube-controller is ontworpen voor gebruik met de Nintendo GameCube - Nintendo Classics-collectie aan games en betreft een optionele manier om deze games te besturen", aldus een woordvoerder van het bedrijf tegen Nintendo Life.

De woordvoerder vervolgde: "Aangezien het niet alle knoppen en features van de andere Switch 2-controllers heeft, kunnen er zich problemen voordoen wanneer andere games er mee gespeeld worden. De GameCube-controller kan alleen op Nintendo Switch 2 gebruikt worden en is niet compatibel met de Nintendo Switch", zo werd verduidelijkt.

De Nintendo Switch 2 komt op 5 juni uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!