'Project Endgame' genoemd als nieuwe streamingdienst van Intel
Nieuws

'Project Endgame' genoemd als nieuwe streamingdienst van Intel

Gedurende een recent investeerdersgesprek heeft Intel een aantal punten op toekomstige roadmaps genoemd. Een nieuwkomer daarop is 'Project Endgame', welke afgeschilderd wordt als Intels eigen streamingdienst voor games.

"Project Endgame stelt gebruikers in staat om Intel Arc-gpu's te ervaren via een altijd toegankelijke en low-latency dienst", zo belooft de Accelerated Computing Systems en Graphics-groep (AGX) van Intel. In de officiële opsomming van de vergadering wordt niet expliciet gesproken over gamingdoeleinden, maar naar al het schijnt is Project Endgame simpelweg Intels antwoord op de GeForce Now-dienst van concurrent Nvidia.

GeForce Now biedt immers ongeveer eenzelfde soort belofte. Gamers abonneren met Nvidia's dienst vooral op cloud-toegang tot GeForce-gpu's. Vooralsnog lijkt de belofte van Project Endgame op eenzelfde manier verwoord te worden: online toegang tot de gpu's is het speerpunt, niet per se een aanbod van beschikbare games, zoals bijvoorbeeld Xbox dat wel doet met het Game Pass-aanbod.

©GMRimport

Veel meer laat Intel nog niet los over Project Endgame, maar de processorgigant belooft wel dat de streamingdienst "later dit jaar" nog beschikbaar moet zijn. Dat laatste is een enigszins opmerkelijke claim, gezien Intels recente repertoire met beloftes over de snelle uitrol van Arc-producten.

Intel had oorspronkelijk beloofd dat het Arc-vaandel dit kwartaal nog af zou trappen, maar vanuit Intels officiële nieuwskanalen is het al wekenlang doodstil rondom alle producten. Ondertussen groeit het aantal geruchten dat Intel kampt met flink uitstel voor de eerste Arc-producten. Niet alleen de eerste rits laptop-gpu's lijkt stilletjes uitgesteld, ook de discrete gpu's zouden "mogelijk pas na april lanceren", zo claimen ingewijden uit de hardware-industrie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error