Prebuilt van MSI introduceert eerste Intel Arc-desktopkaart
Nieuws

Prebuilt van MSI introduceert eerste Intel Arc-desktopkaart

MSI heeft 's werelds eerste Intel Arc-dekstopkaart geïmplementeerd, in wat vermoedelijk een nieuw Infinite prebuilt-systeem moet zijn.

Het nieuwe kant-en-klare systeem van MSI dook aanvankelijk op via JD.com (opgepikt via Twitter-gebruiker @TheMalcore), maar werd kort daarna van het Chinese retailplatform verwijderd. De pagina was geheel voorzien van ogenschijnlijk officieel fotomateriaal en een waslijst aan technische specificaties, maar betrof vooralsnog een voorbestelling — exclusief voor Chinese afnemers. Een prijs of precieze releasedatum werd niet genoemd.

De videokaart in kwestie zou de Intel Arc A380-gpu (6 GB GDDR6) betreffen in een 'OC'-uitvoering, wat wijst op een mogelijk overklok vanuit MSI zelf. De desktop-gpu vormt een van de eerste Intel-videokaarten in de Alchemist-generatie, met een 96-bits geheugenbus en hoogstwaarschijnlijk 8 afzonderlijke Xe-kernen. Qua videogeheugen en geheugenbus is dat al zwaarder dan de Arc 3 laptop-gpu's van Intel vooralsnog behaalden: hoogstens 4 GB over een 64-bits bus. 

Veel meer specificaties over de videokaart waren niet te achterhalen via het verkoopplatform. Wel zou MSI zelf beweren dat de Arc A380-kaart minstens 100 frames per seconde klokt in competitieve games als Overwatch, op 1080p-resoluties. Dergelijke claims zijn in lijn met Intels Arc 3-segment als beloofde budgetaanbod in de portfolio; de A380 vormt de zwaarste kaart in dat laagste segment.

MSI's compacte desktop zou standaard voorzien worden van een Intel Core i5-12400F als processor op een Z690-A-moederbord, maar is eventueel ook uit te rusten met de Core i3-12100F of Core i7-12700KF. Daarbij valt op dat alle verschillende uitvoeringen alsnog beperkt blijven tot een 550 watt of hoogstens 650 watt voeding; qua stroomrendement blijkt deze Intel-kaart vooralsnog geen veelverbruiker. 

Officieel gezien is, na het langzaam uitgerolde laptopsegment voor gpu's, ook het desktopsegment van Intel Arc nu afgetrapt — zij het in een enigszins vertraagde en vooral gelaagde vorm. De eerste desktopkaarten van Intel Arc worden exclusief aan partnerfabrikanten geleverd én exclusief op de Chinese markt beschikbaar gesteld, te beginnen met de lichtste gpu's. Onduidelijk is nog wanneer de Alchemist-generatie breder in omloop komt in, bijvoorbeeld, Europese laptops en desktops.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 7 Rebirth ontvangt geen dlc zodat derde deel zo snel mogelijk uitkomt
Nieuws

Final Fantasy 7 Rebirth ontvangt geen dlc zodat derde deel zo snel mogelijk uitkomt

Regisseur Naoki Hamaguchi denkt dat fans dat het belangrijkst vinden

Er wordt geen downloadbare content voor Final Fantasy 7 Rebirth uitgebracht, zodat de ontwikkelaar zo snel mogelijk het slotstuk van de remaketrilogie kan afmaken.

Dat liet Naoki Hamaguchi, de regisseur van Rebirth, weten in een interview met The Daily Star. Waar het eerste deel, Final Fantasy 7 Remake, wel extra content kreeg middels Intergrade, hoeven fans niet iets soortgelijk voor het vervolg te verwachten.

"We horen zeker de wensen van fans en de mensen die dat soort dingen willen", aldus Hamaguchi. "Ik begrijp het volkomen. Maar ik denk dat fans vooral het derde deel in de trilogie zo snel mogelijk willen zien verschijnen. Daarom gebruiken we onze ontwikkeltijd niet aan het maken van dlc. We zetten alles op alles om de derde game zo vlug mogelijk af te maken."

Hamaguchi liet daarnaast aan VG24/7 weten wat hij eventueel wil veranderen in het derde deel. Hij laat daarbij weten dat hij geen grote wijzigingen voorziet, maar dat hij wel heeft gehoord dat spelers vonden dat er veel minigames in Rebirth zaten. Wat Hamaguchi betreft was het aantal minigames echter wel in balans, maar denkt hij niet dat er in het derde deel evenveel minigames zullen zitten.

Hij concludeert: "Als we alleen maar hetzelfde doen in de derde game, dan is het niet echt meer nieuw of spannend. Ik wil een andere twist introduceren, dingen een beetje anders indelen, zodat het iets anders aanvoelt."

Eerder deze week gaf Square Enix aan dat het derde deel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie nu volledig in productie is. Ook werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Eerder dit jaar meldde het bedrijf ook dat men hoopt dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'
Nieuws

'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'

EA zou veel data verzamelen om tegenvallende resultaten te voorkomen

Er zouden meer speeltests worden gehouden voor de nieuwe, nog niet onthulde Battlefield in vergelijking met vorige delen.

Dat claimt Insider Gaming van bronnen te hebben vernomen. Volgens de website wil EA er zo voor zorgen dat de nieuwe Battlefield aan de verwachtingen van fans voldoet en dat voorgaande tegenvallende resultaten niet herhaald worden.

Speeltests met spelers buiten het bedrijf zouden veelvuldig worden gehouden, waardoor er meer data dan ooit is opgehaald. Het zou daarbij gaan om kleine en grootschalige tests. Dit zou onderdeel uitmaken van het doel om de speler op de eerste plek te zetten.

Afgelopen september onthulde franchisebaas Vince Zampella al de eerste details van de game. Zo speelt de game zich in de moderne tijd af, lijkt de focus te liggen op multiplayerpotjes van 64 spelers en keren de Specialists uit Battlefield 2042 niet terug. Dice, EA Motive, Criterion Games en Ripple Effect werken op dit moment aan Battlefield.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error