AMD is de exclusieve partner van de pc-versie van Starfield, en FSR 2.0 wordt dan ook ondersteund.
Dat hebben AMD en Bethesda vanmiddag aangekondigd via een blogpost en onderstaande video. FSR staat voor FidelityFX Super Resolution, oftewel AMD's versie van Nvidia's DLSS. Dankzij een slim algoritme kunnen games beter ogen en soepeler lopen. De 2.0-versie kent diverse verbeteringen die games er nog beter uit laten zien.
Verder laat AMD weten dat Starfield gebruik kan maken van multi-core CPU's. Zover bekend wordt Nvidia's DLSS-technologie niet ondersteund, al zou dit mogelijk door modders kunnen worden toegevoegd - dit is ook met eerdere Bethesda-games zoals The Elder Scrolls 5: Skyrim gebeurd.
Starfield verschijnt op 6 september op Xbox Series X en S, pc en Game Pass. In de ruimte-rpg van Bethesda Games Studios, de makers van The Elder Scrolls, sluiten mensen zich aan bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de "laatste reis van de mensheid", honderden jaren in de toekomst. Onlangs werd er uitgebreide gameplay van het spel getoond.
Afgelopen weekend ontstond er verwarring toen een Bethesda's support-account op Twitter meldde dat "alle fysieke edities een code bevatten voor het desbetreffende platform. Er zijn geen fysieke disks." De tweet werd kort daarna weer verwijderd. Inmiddels is op de officiële website van de game gemeld dat de standaard editie van Starfield op Xbox Series op disk geleverd wordt - de pc-versie komt met een downloadcode.