Pc-versie Ratchet and Clank: Rift Apart vereist geen ssd
Nieuws

Pc-versie Ratchet and Clank: Rift Apart vereist geen ssd

Game komt op 26 juli uit

Om Ratchet and Clank: Rift Apart op pc te spelen, is geen ssd vereist.

Dat blijkt uit de systeemeisen die Insomniac gisteren heeft gedeeld voor de aankomende pc-versie van de actie-platformer. Dat is opvallend, omdat de game bekendstaat om het snel wisselen tussen dimensies. Toen de PS5-versie werd uitgebracht, werd nog geclaimd dat dit mogelijk was dankzij de ssd-schijf in de console. Overigens wordt wel aanbevolen om een ssd voor de pc-versie te gebruiken, en loopt het spel zonder ssd in 720p en 30 fps. De volledige systeemeisen zijn hieronder te bekijken.

De pc-versie van de game wordt verzorgd door het uit Utrecht afkomstige Nixxes Software en komt op 26 juli beschikbaar op Steam en Epic Games Store. Mensen die het spel reserveren ontvangen twee in-game items: het Pixelizer-wapen en de Carbonox-armorset.

De pc-versie moet ray tracing-reflecties en -schaduwen bieden, wat een natuurlijk ogend spel moet bewerkstelligen. Daarbij kan men uit diverse kwaliteitsopties kiezen qua graphics en ondersteunt het spel ook ultra-wide-monitors en ontgrendelde framerates. Verder kan men gebruikmaken van upscaling-technieken als Nvidia DLSS 3, AMD FSR 2, Intel XeSS en Insomniacs Temporal Injection. De game kan zowel met controller (waaronder de DualSense) als muis en toetsenbord gespeeld worden.

Ratchet and Clank: Rift Apart verscheen in 2021 al op PlayStation 5. Ron Vorstermans gaf op Gamer.nl een 8,5 aan de PS5-versie van de game: "Er zal nog lang worden nagepraat over de vele technische hoogstandjes die in Ratchet & Clank: Rift Apart de show stelen. Voor dit grafische geweld koop je een PlayStation 5. Maar deze dwaze reis door dimensies gaat jong en oud ook verblijden met een zeer divers arsenaal aan wapens, leuke gadgets en tig aandoenlijke personages."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!