Update: Palworld is vijf miljoen keer verkocht in drie dagen tijd
Nieuws

Update: Palworld is vijf miljoen keer verkocht in drie dagen tijd

Game had op Steam gisteren 1.291.967 gelijktijdige spelers

Update: De Early Access-versie van Palworld is in drie dagen tijd vijf miljoen keer verkocht.

Dat liet ontwikkelaar Pocketpair vanochtend weten via social media. Kort daarvoor stond de teller nog op vier miljoen.

View post on X

Oorspronkelijk bericht:
De Early Access-versie van Palworld is in drie dagen tijd vier miljoen keer verkocht. Dat kondigde ontwikkelaar Pocketpair gisteren via social media aan. De game kwam vrijdag uit op pc, Xbox Series, Xbox One en Game Pass. Aangezien de ontwikkelaar het specifiek over verkochte exemplaren heeft, zou het spelersaantal gezien de beschikbaarheid op Game Pass nog hoger kunnen liggen.

De game bereikte gisteren een Steam-piek van 1.291.967 gelijktijdige spelers, zo valt op SteamDB te zien. Daarmee heeft het de spelersaantallen van games als Elden Ring en Cyberpunk 2077 ingehaald, al houdt PUBG: Battlegrounds met meer dan drie miljoen gelijktijdige spelers het record.

Ondanks het grote succes van de Palworld, wordt er op social media ook veel kritiek op de game geuit. Het spel zou voor het monsterdesign namelijk hebben afgekeken bij de Pokémon-franchise, of er zou mogelijk zelfs AI zijn gebruikt om pokémon te 'mixen' en tot 'Pals' om te vormen.

In Palworld kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Star Fox geïnspireerde Wild Blue onthuld tijdens Humble Games Showcase
Nieuws

Door Star Fox geïnspireerde Wild Blue onthuld tijdens Humble Games Showcase

Ook dlc voor Bo: Path of the Teal Lotus kwam voorbij

Gisteren werd de Humble Games Showcase uitgezonden, waar diverse aankomende indiegames voorbijkwamen - waaronder de door Star Fox geïnspireerde on-rails shooter Wild Blue.

De game van ontwikkelaar Chuhai Labs moet "de on-rails avonturen uit de jaren negentig" in een nieuw jasje stoppen. In de game besturen spelers Bowie Stray en zijn team van Blue Bombers terwijl ze door de lucht vliegen en de wereld redden.

De ontwikkelstudio is opgericht door Giles Goddard, de programmeur van de oorspronkelijke Star Fox (in Europa bekend als Starwing). Het spel komt op een nog onbekend moment uit op Steam.

Andere games die tijdens de Humble Games Showcase werden onthuld of getoond, zijn onder andere Wall World 2, Antro, Future Vibe Check, Town of Zoz, Monaco 2 en dlc voor Bo: Path of the Teal Lotus. Hieronder is een selectie aan beelden te zien, gevolgd door de complete presentatie.

Watch on YouTube

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Klassieke Firefight-modus beschikbaar in Halo Infinite
Nieuws

Klassieke Firefight-modus beschikbaar in Halo Infinite

Als onderdeel van Operation: Blue Team

De klassieke Firefight-modus is nu speelbaar in de multiplayer van Halo Infinite.

De modus verscheen eerder deze week in de game. Firefight werd in Halo 3: ODST geïntroduceerd en maakt nu onderdeel uit van Operation: Blue Team in Halo Infinite. Spelers kunnen daarin een Firefight Classic-speellijst vinden met daarin nieuwe versies van klassieke maps.

In Firefight Classic moet een team bestaande uit vier spelers zo lang mogelijk zien te overleven terwijl er golven aan vijanden tegenover hen staan. Een ronde bestaat uit vijf van die golven, en drie rondes en een bonusronde zijn een 'set'.

Veel spelers zijn blij met de terugkeer van de modus. Meer informatie is in deze blogpost te vinden. Operation: Blue Team loopt op 8 april af.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!