Oplossingen voor prestatieproblemen Cities: Skylines 2 in de maak
Pc-versie van de game is sinds gisteren verkrijgbaar
Ontwikkelaar Colossal Order heeft aangegeven dat het aan oplossingen voor de prestatieproblemen waar de pc-versie van Cities: Skylines 2 mee kampt werkt.
Dat meldde het bedrijf via een Reddit AMA. Eerder liet de ontwikkelaar al weten dat de prestaties van de game op release niet op het gewenste niveau zouden zijn en gisteren is de pc-versie van de game daadwerkelijk uitgekomen. Er is eind vorige week ook een launchtrailer uitgebracht, die hieronder bekeken kan worden.
In de AMA vertelt Colossal Order onder andere dat het aan patches werkt waarmee stotterende beelden worden opgelost. Deze zouden worden veroorzaakt door een synchronisatieprobleem en zouden enorm afhangen van welke CPU er wordt gebruikt en op welke wijze een stad van een speler is opgebouwd. Ook de GPU-prestaties tijdens de game moeten verbeterd worden doordat het aantal vertices dat per frame verwerkt moet worden naar beneden gaat.
Cities: Skylines 2 is nu verkrijgbaar voor pc. De versie voor PS5 en Xbox Series werd eerder uitgesteld naar de lente van 2024. Lars Cornelis gaf een 8 aan de game: "Om vooruit te gaan, moet je soms eerst een stapje achteruit doen. Colossal Order legt een fundament waar het weer jaren op voort kan bouwen, maar heeft op dit moment nog zijn eigen voorganger als voornaamste concurrent."