Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 
Nieuws

Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 

Nvidia heeft de zogenaamde Lite Hash Rate-heruitgave van bestaande Ampere-kaarten nu ook officieel aangekondigd. Later deze maand verschepen nieuwe versies van de GeForce RTX 3060 Ti, RTX 3070 en RTX 3080 gpu's, elk met gehalveerde hashing-prestaties.

Eerder lekte Nvidia's interne berichtgeving over de zogenaamde Lite Hash Rate (LHR) al uit. Destijds werd verwacht dat het om de gehele GeForce RTX 30-serie zou gaan, maar Nvidia's blogpost blijkt nu één kaart specifiek niet te noemen. De GeForce RTX 3090 lijkt voorlopig geen LHR-uitgave te krijgen. 

De RTX 3060 werd in februari al gelanceerd met een crypto-trechter reeds ingebakken. De aankondiging van die videokaart werd gepaard met Nvidia's eerste publieke statement over de uit de klauwen gelopen mining-situatie. Ondertussen zagen we wel partnerfabrikanten RTX 3060-modellen bestempelen als Lite Hash Rate-versies op hun website.

©GMRimport

Nvidia gaf in de interne berichtgeving al aan dat de LHR-versies van videokaarten fysiek niet aangepast zullen worden. De bedoeling is dat een LHR-uitgave niet te onderscheiden is van een origineel model — in ieder geval niet zonder de kaart eerst aan te sluiten. Vooral de mogelijkheid op gehalveerde hashing-prestaties moet crypto-boeren afschrikken de GeForce-kaarten massaal op of over te kopen. 

Ondertussen worden ook Nvidia's eerste reeks CMP gpu's uitgerold. Deze lijn staat los van GeForce en is juist specifiek gemaakt voor crypto-miners. De eerste gpu in die serie zou inmiddels al in omloop moeten zijn, maar de uitrol komt langzaam op gang.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error