NetEase opent Amerikaanse studio voor ontwikkeling scifi-multiplayergame
Gamer.nl
Nieuws

NetEase opent Amerikaanse studio voor ontwikkeling scifi-multiplayergame

Mmo-expert Rich Vogel stuurt de studio aan

Het Chinese NetEase heeft in Austin, Texas de studio T-Minus Zero Entertainment geopend, waar gewerkt wordt aan een multiplayergame in een scifi-setting.

Over de third-person actiegame is nog nagenoeg niets bekend, maar wel duidelijk is dat de studio aangestuurd wordt door mmo-ontwikkelaar Rich Vogel. Hij heeft eerder studio's als Bioware Austin en Bethesda Game Studios Austin opgericht en was verantwoordelijk voor games als Ultima Online en Star Wars: The Old Republic.

Andere ontwikkelaars die mee hebben geholpen met het oprichten van T-Minus Zero zijn Mark Tucker (Fallout 76, Doom), Jeff Dobson (Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromedia en Scott Malone (The Elder Scrolls Online, Fallout 76). Er staan diverse vacatures open.

Vogel: "Het doel van onze studio is epische, meeslepende werelden te creëren waarin gamers van over heel de wereld samen kunnen spelen en gepassioneerde gemeenschappen kunnen creëren. NetEase Games deelt onze visie rondom het maken van memorabele en betekenisvolle ervaringen, en ze geven prioriteit aan het bieden van ondersteuning en creatieve vrijheid, waardoor we onze droom kunnen laten uitkomen."

NetEase timmert de laatste jaren hard aan de weg binnen de game-industrie met investeringen, overnames en nieuwe studio's. Het bedrijf heeft studio's als Quantic Dream en Grasshopper Manufacture gekocht. Yakuza-bedenker Toshihiro Nagoshi heeft met NetEase de ontwikkelaar Nagoshi Studio opgericht en de hoofdontwerper van Remedy-game Control is met het bedrijf Anchor Point Studios gestart. Voormalige Dragon Quest-producent Ryutaro Ichimura heeft afgelopen mei samen met NetEase de studio PinCool geopend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!