Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's
Nieuws

Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's

Chipfabrikant Intel heeft een nieuw marketingplan voor hun aanstormende reeks Arc-videokaarten uit de doeken gedaan: Alchemist. Het fictieve karakter, direct vernoemd naar de codenaam voor de href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/intel-arc-onthuld-intels-gpu-divisie-voor-gamers-en-creatorsbrdiv/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eerste generatie Arc-producten</a>, moet de promotie van de discrete gpu's tegemoetkomen.

Intel onthulde het eerste marketingkarakter exclusief bij HotHardware, voorafgegaan door een video-interview met twee aanvoerders van Intels grafische divisie. Over concrete benchmarks en absolute specificaties wordt nog niet gesproken, maar Intel is wel bereid alvast wat wallpapers en ander promotiemateriaal te delen.

©GMRimport

Naar al het schijnt is Alchemist niet hét boegbeeld voor Intel Arc — in ieder geval niet zoals bijvoorbeeld wijlen

Watch on YouTube

dat ooit was voor ATI. Na een eerste reeks Alchemist-kaarten heeft Intel immers ook nog een 'Battlemage', 'Celestial' en 'Druid' op de planning staan. Elke codenaam staat respectievelijk voor een nieuwe generatie binnen Intels grafische Xe-HPG-architectuur.

Voor de eerstvolgende generaties Intel Arc-kaarten zijn nog geen globale tijdsindicaties gegeven, maar Intel gaf ook van de de drie bijbehorende marketingfiguren alvast een eerste glimps weg. Wel zo vooruitstrevend: niet alle promotiehelden blijken dames — laat staan dat ze overdreven begeerlijk ingestoken zijn.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Hoeveel nadruk Intel wil leggen op de fictieve figuren rondom de gpu's is nog onduidelijk. De marketingstrategie rondom Intel Arc lijkt sowieso nog niet geheel uitgehard. Terwijl geïnteresseerde pc-gamers vragen om benchmarks, releasedata en prijsverwachtingen, legt Intel vooralsnog liever de nadruk op de eigen

Watch on YouTube

en het verkopen van merchandise

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!