Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's
Gamer.nl
Nieuws

Intel onthult Alchemist; eerste marketingkarakter voor gpu's

Chipfabrikant Intel heeft een nieuw marketingplan voor hun aanstormende reeks Arc-videokaarten uit de doeken gedaan: Alchemist. Het fictieve karakter, direct vernoemd naar de codenaam voor de href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/intel-arc-onthuld-intels-gpu-divisie-voor-gamers-en-creatorsbrdiv/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eerste generatie Arc-producten</a>, moet de promotie van de discrete gpu's tegemoetkomen.

Intel onthulde het eerste marketingkarakter exclusief bij HotHardware, voorafgegaan door een video-interview met twee aanvoerders van Intels grafische divisie. Over concrete benchmarks en absolute specificaties wordt nog niet gesproken, maar Intel is wel bereid alvast wat wallpapers en ander promotiemateriaal te delen.

©GMRimport

Naar al het schijnt is Alchemist niet hét boegbeeld voor Intel Arc — in ieder geval niet zoals bijvoorbeeld wijlen

Watch on YouTube

dat ooit was voor ATI. Na een eerste reeks Alchemist-kaarten heeft Intel immers ook nog een 'Battlemage', 'Celestial' en 'Druid' op de planning staan. Elke codenaam staat respectievelijk voor een nieuwe generatie binnen Intels grafische Xe-HPG-architectuur.

Voor de eerstvolgende generaties Intel Arc-kaarten zijn nog geen globale tijdsindicaties gegeven, maar Intel gaf ook van de de drie bijbehorende marketingfiguren alvast een eerste glimps weg. Wel zo vooruitstrevend: niet alle promotiehelden blijken dames — laat staan dat ze overdreven begeerlijk ingestoken zijn.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Hoeveel nadruk Intel wil leggen op de fictieve figuren rondom de gpu's is nog onduidelijk. De marketingstrategie rondom Intel Arc lijkt sowieso nog niet geheel uitgehard. Terwijl geïnteresseerde pc-gamers vragen om benchmarks, releasedata en prijsverwachtingen, legt Intel vooralsnog liever de nadruk op de eigen

Watch on YouTube

en het verkopen van merchandise

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-controllers gebaseerd op Doom: The Dark Ages onthuld

Microsoft heeft een Xbox-controller en Xbox Elite-controller gebaseerd op Doom: The Dark Ages uit de doeken gedaan. Ook komt er een 'consolewrap' voor de Xbox Series X uit.

Dat werd via Xbox Wire aangekondigd. De accessoires zijn in de trailer hieronder te zien. De draadloze Xbox-controller heeft een groene kleur gebaseerd op het hoofdpersonage uit de Doom-games. De controller kost 79,99 euro en kan hier besteld worden. De controller wordt ook geleverd met een downloadcode voor de Slayer Executioner Skin-dlc.

De Xbox Elite-controller heeft een transparante rode bovenkant en alle aanpasbare opties van de reguliere Elite-controller. Deze controller komt op 25 april uit en kan voor 199,99 euro gereserveerd worden. Tot slot is er nog de Xbox Series X-consolewrap die om de console gewikkeld kan worden. Deze kost 54,99 euro en kan hier besteld worden.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde begin dit jaar een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Doom: The Dark Ages komt op 15 mei naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft: 'Xbox Game Pass niet voor iedereen de beste keuze'

Games op die Game Pass staan moeten ook te koop blijven staan

Phil Spencer, de CEO van Microsoft Gaming, heeft toegegeven dat Xbox Game Pass niet voor alle soorten spelers een geschikte vorm van gameconsumptie is.

Dat meldde hij in een interview met Variety, waarin hij ook benadrukte dat het bedrijf Xbox-games op Nintendo Switch 2 gaat uitbrengen. "(Game Pass) is niet voor iedereen. Als je maar één of twee games per jaar speelt, dan is Game Pass waarschijnlijk niet het juiste zakenmodel voor je. Je kan dan beter die twee games aanschaffen, en dat is volkomen logisch. Maar ik wil dat je de keuze hebt. Dus we willen er voor blijven zorgen dat alles wat op Game Pass staat ook te koop is."

Sommige mensen vragen zich al een tijdje af of Xbox Game Pass, waarbij consumenten een abonnement afsluiten en vervolgens alle first-party Microsoft-games en vele third-party-games kunnen spelen zonder ze te kopen, op de lange termijn wel houdbaar is voor Microsoft. Spencer meldde echter dat de hoeveelheid uren dat mensen games op Xbox spelen "redelijk substantieel blijft groeien. Game Pass is daar een belangrijk onderdeel van, maar ik zie Game Pass niet als het antwoord op alles. Het maakt onderdeel uit van de Xbox-strategie om nieuwe spelers te vinden."

Spencer vervolgde: "Ik heb Game Pass altijd gezien als nog een optie voor iemand die games wil spelen. We hebben vele zakenmodellen, van free-to-play en het kopen van games tot afgeprijsde spellen - Game Pass is ook een optie. Dus daar naar kijkend wil ik er voor zorgen dat het aantal uren dat mensen games spelen (op Xbox) blijft stijgen, dat nieuwe mensen dit zien als een manier om een bibliotheek aan games te vinden en op te bouwen. Daar richten we ons op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!