'Intel Arc-desktopkaarten uitgesteld tot derde kwartaal'
Gamer.nl
Nieuws

'Intel Arc-desktopkaarten uitgesteld tot derde kwartaal'

Volgens een betrouwbaar gebleken Chinese bron zal Intel de uitrol van Intel Arc-videokaarten uit moeten stellen, mogelijk tot het derde kwartaal.

De claim komt van een BiliBili-gebruiker wiens naam vertaald kan worden naar 'Enthousiaste Bewoner', die op hetzelfde platform vaker correcte voorspellingen plaatste. Volgens de ingewijde verschijnen Intel Arc-videokaarten voor desktops "tussen het einde van Q2 en vroeg in Q3". 

Een expliciete reden voor het uitstel zou niet bekend zijn. Intel had zelf recentelijk Q2 verzekerd als lanceringsperiode en beloofde twee weken terug nog een 'Limited Edition'-kaart "deze zomer" op de markt te zetten.

©GMRimport

Naast het vermeende uitstel, claimt de ingewijde dat de desktopreeks in totaal uit vier kaarten bestaat: de A770, A750, A580 en A380. Van het A770-vlaggenschip (eerder vaak DG2-512EU genoemd) zou een RTX 3060 Ti-niveau aan prestaties verwacht worden — dergelijke vergelijkingen hebben we al vaker zien passeren. 

Ook lijkt 'Enthousiaste Bewoner' eerdere claims over specificaties tegen te spreken. De lekker van dienst vermoedt dat de A770 eventueel met minder dan 16 GB aan VRAM geleverd wordt, terwijl eerdere bronnen (en ook de reeds aangekondigde mobiele A770M) altijd 16 GB aanhielden. Van de A750 en A580 worden 8 GB verwacht, met "een persoonlijke gok op 6 GB" voor de A380-budgetkaart.

Intel is dezer dagen niet bijzonder transparant gebleken over de stand van zaken rondom Intel Arc. De beloofde "wereldwijde lancering" van mobiele Arc-gpu's lijkt zich, ook twee weken na dato, vooral te beperken tot enkel Zuid-Korea. In combinatie met geruchten over meer uitstel, voorspelt dat niet veel goeds voor de beloofde Q2-lancering van desktopmodellen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!