Intel Arc A750 houdt RTX 3060 bij in gaming benchmarks
Nieuws

Intel Arc A750 houdt RTX 3060 bij in gaming benchmarks

Intel heeft een nieuwe videopresentatie over de Arc A750-gpu gedeeld, met daarin een benchmark-vergelijking met Nvidia's GeForce RTX 3060.

In totaal heeft Intel de Arc A750 blootgesteld aan bijna vijftig games, draaiende op zowel DirectX 12 als Vulkan. De games werden daarbij op zowel 1080p met 'Ultra'-instellingen getest, als 1440p 'High'. Beide gpu's maken daarbij gebruik van hetzelfde testsysteem, met de zware Intel Core i9-12900K en 32 GB aan DDR5-geheugen.

Globaal gezien lijkt de Arc A750, Intels op één na zwaarste gpu, prima te kunnen meten met de RTX 3060. In games als F1 2022 en Assassin's Creed Valhalla loopt Intel nog 20 tot 30 procent achter op Nvidia; in Dirt 5 en Resident Evil Village is het juist Intel die circa 20 procent meer frames klokt.

Een gedetailleerd overzicht van alle geteste games en hun (gemiddelde) framerates is in te zien op een officiële blogpost van Intel.

©GMRimport

Gemiddeld genomen (over alle geteste games) zou de Arc A750 ongeveer 5 procent sneller uit de tests komen dan de RTX 3060. Intel onderstreepte daarbij dat de resultaten gebaseerd zijn op de laatste ronde game-optimalisaties; in de toekomst zouden de eerste Arc-producten alleen maar beter moeten presteren. 

Zowel de blogpost als de

Watch on YouTube

 zwijgen vooralsnog over Intel XeSS, de nieuwe upscalingtechnologie die zich moet meten met Nvidia's DLSS en AMD's FSR. Intel-woordvoerder Ryan Shrout gaf wel aan dat daarover "binnenkort" meer informatie volgt. Ook over de prijs en verdere details rondom de architectuur doet Intel spoedig meer uit de doeken.

Een precieze (Westerse) releaseperiode voor de zwaardere Intel Arc-gpu's blijft evenals uit. Wel gaf Intel recentelijk aan dat de gpu's "later dit jaar" echt dienen te verschijnen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error