Intel Arc A380 draait Crysis in 1080p op 60 fps
Nieuws

Intel Arc A380 draait Crysis in 1080p op 60 fps

Als nieuwkomer in de discrete videokaarten resteert voor Intel nog één vraag om traditiegetrouw te beantwoorden: kunnen we Crysis draaien?

De Intel Arc A380 is zo om en nabij Intels lichtste gpu in de allereerste 'Alchemist'-generatie. De videokaart is officieel gezien al gelanceerd — als een van de weinige desktopkaarten in het aanbod — maar is enkel bij selecte partnerfabrikanten in China te verkrijgen.

Varianten van de Arc A380 zijn reeds gebenchmarkt en uitgebreid gerecenseerd, maar vooralsnog nam niemand het op zich om de belangrijkste proef op de som te nemen. YouTube-kanaal

Watch on YouTube

greep de kans en bewijst dat ook Intel tegenwoordig Crysis kan draaien:

Watch on YouTube

In bovenstaande video is te zien hoe de Intel Arc A380 een framerate van 60 frames per seconde klokt in Crysis, op een 1080p-resolutie. De game zou hierbij in DirectX 10 gespeeld worden, met vrijwel alle instellingen zo hoog mogelijk. Qua anti-aliasing is de beelduitvoer 'verzacht' met 4x MSAA.

Wel valt op dat de test in een dev-omgeving draait, niet in een voor Crysis meer traditionele omgeving. Een tropisch strand of stukje jungle is meer kenmerkend voor het futuristische schietspel, met bovendien 'moeilijkere' grafische effecten, zoals complexe flora en te vernietigen hutjes.

Naar al het schijnt is de Intel Arc A380 niet overgeklokt voor deze test. Zowel de grafische processor als het videogeheugen lijken veelal op de door Intel voorgestelde (standaard)frequenties te draaien, met temperaturen die tussen 58 en 62 graden schommelen. 

Echt knap is de prestaties anno 2022 niet te noemen, maar voor (nieuwe) hardware geldt Crysis uiteraard als een soort vuurdoop. Dat Intels meest budgetvriendelijke videokaart de game gemakkelijk kan draaien, maakt het dat de nieuwe partij toch net dat beetje meer 'erbij hoort' — ook al is het vijftien jaar na later dan Nvidia en AMD.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Monster Hunter Wilds is meer dan tien miljoen keer verkocht
Nieuws

Monster Hunter Wilds is meer dan tien miljoen keer verkocht

Het is daarmee een van de bestverkochte games van Capcom

Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan tien miljoen exemplaren van Monster Hunter Wilds verkocht.

Dat kondigde Capcom aan. De game is daarmee de op vijf na bestverkochte game van de uitgever ooit. Monster Hunter World blijft vooralsnog de bestverkochte Capcom-game met ongeveer 22 miljoen verkochte exemplaren.

In een blogpost om de mijlpaal van tien miljoen verkochte exemplaren te vieren, laat het bedrijf weten dat er binnenkort een gratis item pack in de game beschikbaar komt voor alle spelers. Ook wordt wederom benadrukt dat aanstaande vrijdag de eerste grote content-update voor de game uitkomt.

De Title Update voegt een nieuw monster en nieuwe jachten toe, alsmede een nieuw Grand Hub-gebied. Het nieuwe monster is Mizutsune, een favoriet van veel spelers. Het monster kwam voor het eerst voor in Monster Hunter Generations en keert nu dus terug. Spelers moeten wel Hunter Rank 21 bereiken om het tegen Mizutsune op te kunnen nemen.

De update voegt op een nog later moment ook een nieuwe missie toe waar spelers van Hunter Rank 50 of hoger het kunnen opnemen tegen Rey Dau. Spelers kunnen nieuwe uitrusting vrijspelen daarmee.

Vanaf Rank 16 is er ook een nieuwe Grand Hub beschikbaar, een nieuwe locatie voor jagers om met elkaar te socializen. Spelers kunnen hier toegang tot krijgen door met Tetsuzan te praten in het bovenste gedeelte van Suja in de Peaks of Accord.

Een tweede gratis Title Update tot slot volgt ergens in de zomer. Hierin zal een langverwacht monster terugkeren - waarschijnlijk Lagiacrus. Capcom is daarnaast ook van plan om de user interface van de game te verbeteren om het gebruiksvriendelijker te maken.

Monster Hunter Wilds is beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Alicia Tai beloonde de game met een 9 in de Gamer.nl-recensie: "Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit
Nieuws

Sunderfolk van Blizzard-oprichter komt in april uit

Een soort tabletop rpg in gamevorm

Sunderfolk, de debuutgame van Dreamhaven, het bedrijf van Blizzard-medeoprichter Mike Morhaime, verschijnt op 23 april.

Sunderfolk is een tactische game geïnspireerd door tabletop rpg's die met smartphones wordt bestuurd. De game komt echter wel op consoles en pc uit - smartphones zijn puur de controllers en de televisie dient in feite als het speelbord.

Spelers bezoeken in het spel de Sunderlands, waar ze vechten tegen monsters en allerlei dierlijke personages ontmoeten. Gevechten zijn turn-based, waarbij spelers een deck aan kaarten hebben waarmee ze kunnen aanvallen. De gevechten spelen zich af in levels op een grid bestaande uit hexagonen.

Het geheel moet daarbij als een tabletop rpg aanvoelen, maar dan toegankelijker omdat iedereen het met een smartphone of tablet via een pc of console kan spelen. Daarbij is de game wel specifiek bedoeld voor lokale co-op, in feite net zoals echte tabletop rpg's.

Tussen missies door bezoeken spelers het stadje Arden. Dit dorpje kan van upgrades voorzien worden, er kan items en uitrusting bij winkeliers gekocht worden en er kunnen vriendschappen gesloten worden met bewoners, wat weer extra beloningen oplevert.

Sunderfolk verschijnt op 23 april voor pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch.

Dreamhaven is het bedrijf van Mike Morhaime, een van de oprichters van Blizzard. Hij werkte 28 jaar voor het bedrijf, maar vertrok en richtte in 2020 Dreamhaven op. Dit bedrijf bestaat uit twee ontwikkelteams die los van elkaar games ontwikkelen: Moonshot en Secret Door. Laatstgenoemde werkt aan Sunderfolk. Dit team wordt geleid door Chris Sigaty, die voorheen aan Hearthstone, Starcraft 2 en Heroes of the Storm heeft gewerkt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!