Intel Arc A380 draait Crysis in 1080p op 60 fps
Nieuws

Intel Arc A380 draait Crysis in 1080p op 60 fps

Als nieuwkomer in de discrete videokaarten resteert voor Intel nog één vraag om traditiegetrouw te beantwoorden: kunnen we Crysis draaien?

De Intel Arc A380 is zo om en nabij Intels lichtste gpu in de allereerste 'Alchemist'-generatie. De videokaart is officieel gezien al gelanceerd — als een van de weinige desktopkaarten in het aanbod — maar is enkel bij selecte partnerfabrikanten in China te verkrijgen.

Varianten van de Arc A380 zijn reeds gebenchmarkt en uitgebreid gerecenseerd, maar vooralsnog nam niemand het op zich om de belangrijkste proef op de som te nemen. YouTube-kanaal

Watch on YouTube

greep de kans en bewijst dat ook Intel tegenwoordig Crysis kan draaien:

Watch on YouTube

In bovenstaande video is te zien hoe de Intel Arc A380 een framerate van 60 frames per seconde klokt in Crysis, op een 1080p-resolutie. De game zou hierbij in DirectX 10 gespeeld worden, met vrijwel alle instellingen zo hoog mogelijk. Qua anti-aliasing is de beelduitvoer 'verzacht' met 4x MSAA.

Wel valt op dat de test in een dev-omgeving draait, niet in een voor Crysis meer traditionele omgeving. Een tropisch strand of stukje jungle is meer kenmerkend voor het futuristische schietspel, met bovendien 'moeilijkere' grafische effecten, zoals complexe flora en te vernietigen hutjes.

Naar al het schijnt is de Intel Arc A380 niet overgeklokt voor deze test. Zowel de grafische processor als het videogeheugen lijken veelal op de door Intel voorgestelde (standaard)frequenties te draaien, met temperaturen die tussen 58 en 62 graden schommelen. 

Echt knap is de prestaties anno 2022 niet te noemen, maar voor (nieuwe) hardware geldt Crysis uiteraard als een soort vuurdoop. Dat Intels meest budgetvriendelijke videokaart de game gemakkelijk kan draaien, maakt het dat de nieuwe partij toch net dat beetje meer 'erbij hoort' — ook al is het vijftien jaar na later dan Nvidia en AMD.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd
Nieuws

Obsidians Avowed kan nu worden gereserveerd

Game komt op 18 februari uit op Xbox Series, pc en Game Pass

De digitale pre-orders voor Avowed, de nieuwe actie-rpg van Obsidian Entertainment, zijn geopend.

Dat werd aangekondigd middels een nieuwe trailer die hieronder bekeken kan worden. Daarin wordt ook nogmaals de eerder dit jaar bevestigde releasedatum getoond. Naast een standaard editie komt er ook een digitale Premium-editie beschikbaar die vijf dagen eerder toegang tot de game geeft, alsmede twee skinpacks, een digitale artbook en soundtrack.

Dan is er nog de fysieke Premium-steelbook met al het bovenstaande en een landkaart. Mensen die de standaard editie kopen (of spelen via Xbox Game Pass) kunnen altijd op een later moment nog beslissen om middels een upgrade een andere editie aan te schaffen. Verder werden ook de systeemeisen van het spel op Steam gedeeld.

Avowed speelt zich in het universum van de Pillars of Eternity-franchise af, al hoeft men die titels niet gespeeld te hebben om toch van Avowed te kunnen genieten. Deze games zijn net als Avowed ontwikkeld door Obsidian. Xbox-topman Phil Spencer liet onlangs nog weten dat Avowed eerder dit jaar niet werd uitgesteld omdat de oude releasedatum niet gehaald kon worden, maar om de line-up van het bedrijf meer te verspreiden.

Avowed komt op 18 februari 2025 naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!